جهان

امریکا با همراهی فرانسه و بریتانیا چندین نقطه را در دمشق بمباردمان کردند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

پس از اینکه دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکار دستور حمله هوایی به دمشق را صادر کرد چندین نقط در این شهر از سوی ارتش امریکا، بریتانیا و فرانسه بمبارد شده اند.

بی بی سی گزارش داده که این حملات شامگاه جمعه به وقت واشنگتن و بامداد شنبه به وقت دمشق، پایتخت سوریه انجام شده اند.

دونالد ترامپ گفته است که این حملات با همراهمی بریتانیا و فرانسه “به اهدافی صورت گرفته که با قابلیت های تسلیحاتی شیمیایی حکومت سوریه” مرتبط بوده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در نطقش به ایران و روسیه هم هشدار داد که دست از حمایت از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه بردارند.

این حملات هوایی پس از آن انجام میشود که اخیرا حکومت سوریه به انجام یک حمله شیمیایی در دوما، غوطه شرقی شهر دمشق، از سوی ایالات متحده امریکا متهم شد.

روسیه اما انجام حمله شیمیایی از سوی حکومت سوریه را رد کرد و آن را “صحنه سازی” از سوی سازمان استخباراتی انگلستان عنوان کرد.

در پی این حمله تنش ها میان نمایندگان روسیه و ایالات متحده امریکا در شورای امنیت سازمان ملل به شدت بالا گرفت.

روسیه در واکنش به تهدید امریکا به حمله علیه تاسیسات نظامی سوریه، گفته بود این موشک ها را “رهگیری” و در هوا از بین خواهد برد.

اما آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در امریکا، پس از بمباردمان دمشق توسط ایتلاف امریکا، در بیانیه ای گفته است: “هشدارهای ما ناشنیده ماند. باردیگر، ما داریم تهدید می‌شویم. هشدارداده بودیم چنین اقدام‌هایی بدون تبعات نخواهد ماند. همه مسئولیت این تبعات با واشنگتن، لندن و پاریس است.”

جنرال جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا گفته اهداف طوری انتخاب شده بود که احتمال تلفات نیروهای روسیه به حداقل برسد.

به گفته آقای دانفود، تاسیسات تحقیقاتی در دمشق، انبار تسلیحات شیمیایی در حمص و انبار تجهیزات تسلیحات شیمیایی و یک مقر فرماندهی مهم در نزدیکی حمص، هدف قرار گرفته اند.

پنتاگون گفته این دور از حملات تمام شده است.

با این حال حکومت سوریه گفته است که ارتش این کشور ده ها موشک را در جریان این حمله ساقط کرده است.

این ادعای حکومت سوریه از سوی ایران و روسیه، دو متحد اصلی بشار الاسد نیز تایید شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل