جهان

امریکا: برای اسرائیل خط سرخ نمی‌کشیم

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۶, ۱۴۰۲)

در حالی که اسرائیل عملیات نظامی خود را در غزه گسترش داده است، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده جهت تعیین محدودیت برای اسرائیل تلاش نمی‌کند.   

به گزارش رویترز، حمله نظامی جدید اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده در تلاش است تا یک وقفه بشردوستانه برای ارسال سوخت و کمک های امدادی به غیرنظامیان غزه ترتیب دهد. اینکه عملیات زمینی گسترده بر تلاش‌ها برای وقفه چه تأثیر خواهد گذاشت، مشخص نیست.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در یک نشست خبری، درباره عملیات زمینی گسترده اسرائیل اظهار نظری نکرد. اما او گفت که واشنگتن از حق اسرائیل برای دفاع از خود پس از کشته شدن ۱۴۰۰ نفر در جنوب اسرائیل توسط شبه نظامیان حماس در هفتم اکتوبر حمایت می‌کند.

وی گفت: «ما برای اسرائیل خط سرخ نمی کشیم.»

کربی تاکید کرد که ایالات متحده به گفتگو با اسرائیل در مورد اهداف عملیات خود، نیاز به حفاظت از غیرنظامیان در غزه، تلاش برای بازگشت امن گروگان‌های اسرائیلی و نیاز به بررسی آنچه پس از عملیات زمینی در غزه اتفاق می‌افتد، ادامه می‌دهد.

او گفت: «از همان ابتدا، ما با آنها در مورد نحوه انجام این کار گفتگو داشته و خواهیم داشت. ما نسبت به ابراز نگرانی خود در مورد تلفات غیرنظامیان، خسارات جانبی و رویکردی را که ممکن آنها اختیار کنند، ناراحت نبوده ایم. این کاری است که دوستان می‌توانند انجام دهند و ما با هم دوست هستیم.»

Trending

خروج از نسخه موبایل