Connect with us

رویداد های اخیر

امریکا برای تسهیل کمک‌ها دو مورد از تحریم‌های‌اش بر افغانستان را رفع کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: میزان ۳, ۱۴۰۰)

ایالات متحده  امریکا  گفته که دو مورد از تحریم‌های اش بر افغانستان را بر طرف کرده تا روند ارسال کمک‌های بشر دوستانه به افغانستان تحت کنترل امارت اسلامی تسهیل شود.

وزارت خزانه داری امریکا گفته سازمان‌های غیردولتی، سازمان‌های بین المللی و سازمان ملل متحد اجازه دارد تا با امارت اسلامی و شبکه حقانی که تحت تحریم استند ارتباط برقرار کنند تا کمک‌های بشردوستانه به افغانستان فراهم شود.

این وزارت افزوده که به صادرات مواد غذایی، دارو و دیگر اجناس به افغانستان نیز اجازه میدهد.

اندریا گاسکی، رییس اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده گفته که این وزارت با نهاد‌های مالی، سازمان‌های جهانی و سازمان‌های غیرحکومتی کار می‌کند تا جریان انتقال منابع مهم به مردم نیازمند مانند محصولات زراعتی، ادویه و دیگر مواد اساسی تسهیل شود.

وزارت خزانه داری امریکا افزوده که “متعهد است تا جریان کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان و سایر فعالیت‌های را که نیازهای اولیه انسانی را تامین می‌کند، تسهیل کند.”

در همین حال سازمان ملل متحد گفته که حدود نصف مردم افغانستان به کمک بشردوستانه نیاز دارد.

این درحالی است که افغانستان در حال حاضر با بحران اقتصادی فزاینده روبه‌رو است، نرخ مواد غذایی و سوخت به گونه چشم‌گیر افزایش یافته و پول نقد کم شده.

رویداد های اخیر

وزیر دفاع روسیه می‌گوید که تهدید اصلی برای اعضای سازمان همکاری شانگهای از افغانستان سرچشمه می‌گیرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

وزیر دفاع روسیه ادعا کرده است که تهدید اصلی برای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از افغانستان سرچشمه می گیرد، زیرا گروه‌های تروریستی بین المللی به‌دلیل وضعیت سیاسی ناپایدار و نامشخص در این کشور پناه می‌گیرند.

به گزارش آناتولی، سرگئی شویگو روز جمعه در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، پایتخت قزاقستان، گفت که واشنگتن تلاش‌ها را برای اعاده مواضع خود در آسیای مرکزی و جنوبی که پس از خروج نیروهای ائتلاف از افغانستان از دست داده بود، افزایش داده است.

این مقام ارشد روسی استقرار زیرساخت‌های نظامی امریکا در منطقه را «غیرقابل قبول» خواند و گفت که هدف از این کار باید «تهدید مستقیم برای ثبات در فضای سازمان همکاری شانگهای» تلقی شود.

به گفته وی، امریکا در تلاش است تا برای تسلط خود، سیستم امنیتی جدیدی را در منطقه آسیا-اقیانوسیه تحمیل کند.

این در حالیست که امارت اسلامی بارها تاکید کرده است که اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه کشور دیگری تهدید ایجاد شود.

در تازه ترین مورد، محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع ملی روز پنجشنبه در دیدار با هیاتی از مالیزیا گفت که در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش حضور فیزیکی ندارد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امارت اسلامی: هشتم ثور روز آزادی و کامیابی ملت افغان است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

امارت اسلامی در اعلامیه‌ای به مناسبت سی و دومین سالروز پیروزی مجاهدین علیه حکومت کمونیستی وقت، گفته است که هشتم ثور روز پیروزی، آزادی و کامیابی ملت افغان است.

امارت اسلامی از هفتم ثور، روز کودتای کمونیست‌ها به‌عنوان روز سیاه در تاریخ یاد کرده که از اثر آن مردم افغانستان متحمل خسارات جانی و مالی شدید شدند و این کودتا مصیبت‌های زیادی را به بار آورد.

در اعلامیه آمده است که ملت افغان در مبارزه ۱۴ ساله شان در برابر فکر و اعمال کمونیست‌ها، تلفاتی زیادی را متحمل گردیدند، طوری که در آن یک و نیم میلیون نفر جان باختند و میلیون‌ها تن دیگر با مشکلات مختلف روبه‌رو شدند.

اعلامیه افزوده است: «پس از ۲۰ سال جهاد، کشور ما از اشغال دیگری رهایی یافت و نظام اسلامی برپا شد، بنابراین امارت اسلامی تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا ثمره ده ها سال فداکاری و مجاهدت این ملت هدر نرود، آرزوی شهدا این است که نظام اسلامی به طور کامل در کشور تطبیق شود و به همین ترتیب امارت اسلامی تلاش می‌کند که در جهت تحقق آرمان‌های جهادهای مردم افغانستان طوری که لازم است زیر سایه نظام اسلامی زمینه آبادی و رفاه را مساعد کند.»

Continue Reading

رویداد های اخیر

پاکستان اقامت مهاجران افغان دارای کارت ثبت نام را تا دو ماه دیگر تمدید کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

کابینه پاکستان روز جمعه مدت اعتبار اقامت دارندگان کارت ثبت نام موسوم به «پی‌او‌آر» را تا ۳۰ ماه جون تمدید کرد.

روزنامه دان پاکستان گزارش داده است که با تمدید مهلت این کارت، مهاجران می‌توانند به مکتب، حساب‌های بانکی و سایر سهولت‌ها دسترسی داشته باشند.

این در حالیست که پاکستان دو هفته پیش مرحله دوم اخراج مهاجران فاقد اسناد را آغاز کرد.

مرحله اول اخراج مهاجران غیر قانونی از پاکستان در ماه نومبر سال گذشته آغاز شده بود، و تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار شهروند افغان به کشور بر گشته اند.

به گفته سازمان ملل متحد، حدود ۱.۳ میلیون مهاجر قانونی افغان در پاکستان زندگی می‌کنند.

دفتر صدر اعظم پاکستان در اعلامیه‌ای گفته است که دارندگان کارت‌ پی‌او‌آر بعد از تکمیل اخراج اتباع خارجی غیرقانونی آغاز خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!