جهان

امریکا بر سه تسهیل کننده هراس افگنی مستقر در پاکستان، تحریم وضع کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

وزارت مالیه امریکا به روز پنجشنبه (۱۹ دلو) اعلام کرد که سه تسهیل کننده هراس افگنی مستقر در پاکستان شامل فهرست سیاه این کشور شده اند.

سیگال مندلکر، معاون وزیر مالیه امریکا در امور تروریزم و جرائم مالی در یک اعلامیه گفته که “ما افرادی را هدف قرار می دهیم که خدمات لوژستیکی، مواد انفجاری و سایر کمک های تکنالوژیکی را به القاعده، لشکر طیبه، طالبان و سایر گروه های تروریستی فراهم می نمایند.”

واشنگتن همچنان از اسلام آباد خواسته تا گروه های تروریستی که از سالها بدینسو در خاک آن کشور فعالیت دارند را هدف قرار دهد.

خانم مندلکر اظهار داشته که “ما از حکومت پاکستان و سایر کشورها در منطقه می خواهیم یکجا با ما کار کنند تا مانع پناهگاه های امن برای این افراد و سایر سازمان های خطرناک شویم.”

رحمان زیب – فقیر محمد، حزب الله – استم خان و دلاور خان – نادر خان سه فردی هستند که به تازه گی شامل فهرست سیاه امریکا شده اند.

این سه تن به دلیل وابستگی شان با شیخ امین الله، حامی مشهور شبکه القاعده، لشکر طیبه و تحریک طالبان که از سال 2009 بدینسو در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارد، تحریم شده اند.

رحمان زیب مسئول مالی لشکر طیبه در حوزه خلیج و همکار سفرهای خارجی شیخ امین الله گفته شده است. بر اساس اطلاعات وزارت مالیه امریکا این شخص تا اوسط سال 2014 میلادی با اعضای لشکر طیبه در افغانستان نیز ارتباط داشته است.

حزب الله به حیث مسئول مالی یک مدرسه در شهر پشاور پاکستان که از سوی شیخ امین الله حمایت می گردید، کار کرده است. پیش از آن وی به عنوان متخصص بمب های انفجاری شیخ امین الله در ولایت کنر افغانستان به هدف آماج قراردادن نیروهای افغان و ائتلاف بین المللی، فعالیت داشته است. وی همچنان مسئول انتقال مواد انفجاری از پاکستان به گروه های تروریستی در خاک افغانستان بوده است.

دلاور معاون شیخ امین الله بوده که بیشتر مسئولیت حسابات مالی و سفرهای شیخ امین الله به اطراف پاکستان را به عهده داشته است.

ماه قبل، وزارت مالیه امریکا، شش عضو ارشد گروه طالبان را که پنج تن شان مستقر در خاک پاکستان هستند، تحریم کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل