خبرهای تازه

امریکا: تا نابودی کامل هراس افگنان افغانستان را رها نمی کنیم

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

سفارت امریکا در کابل می گوید: امریکا تا نابودی کامل هراس افگنان افغانستان را رها نمی کند.

سرپرست سفارت امریکا در کابل به قول از وزیر خارجه کشورش می گوید: بسیاری از دهشت افگنان در پاکستان لانه های امن دارند و از همانجا حملات شان را بر ضد کشورهای منطقه انجام می دهند.

وزیر خارجه امریکا در تازه ترین سفرش به شماری از کشور های آسیای، پاکستان را پناهگاه گروه های شورشی می داند که به کشور های منطقه به ویژه افغانستان تهدید مستقیم است.

هوگو لارنس، سرپرست سفارت امریکا در کابل می گوید: “بسیاری از گروه‌های هراس افگن در پاکستان پناهگاه امن دارند و از آنجا در برابر کشور‌های دیگرعملیات و حملات شرارت آمیز را انجام می‌دهند. وزیر امور خارجه همچنین اشاره کرد، تروریست‌هایی که در پاکستان فعالیت دارند، در حال افزایش قدرت و توانایی شان هستند.”

وزیر خارجه امریکا به گروه های ویرانگر دو پیام روشن آورده بود، طالبان میانه رو با روند صلح بپیوندد ورنه با سایر شورشیان به گونه کامل نابود خواهند شد زیرا تصمیم نهایی امریکا همین است.

آقای لارنس می افزاید: “افرادی که به میز مذاکره تمایل ندارند و به اعمال دهشت افگنی شان ادامه می‌دهند، به شدت سرکوب خواهند شد. در واقع، هیچ فرصت برای شاخۀ خراسان گروه هراس افگن داعش وجود ندارد و هدف ما این است که با همکاری نیرو‌های شجاع امنیتی افغان این گروه را به‌طور کامل از منطقه نابود کنیم.”

تیلرسن در دیدار با رییس جمهور و رییس اجرایی گفته است که امریکا هیچ شرط زمانی برای خروج از افغانستان ندارد و تا زمانی در این کشور باقی خواهد ماند تا صلح جاگزین جنگ نشود.

گزارشگر: احمد فرشاد صالح

Trending

خروج از نسخه موبایل