رویداد های اخیر

امریکا ترور دواخان مینه پال را محکوم کرد

Published

on

(Last Updated On: اسد ۱۶, ۱۴۰۰)

ایالات متحده امریکا روز گذشته (جمعه، ۱۵ اسد ) ترور دواخان مینه پال، رییس مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت را محکوم کرد و گفت که چنین حملات کمک نخواهد کرد تا طالبان مشروعیت بین المللی بدست  آورد.

 جان ساکی، سخنگوی کاخ سفید امریکا، گفت که اداره جوبایدن از  حملات انتقام جویانه طالبان بر غیرنظامیان نگران است و آن را از نزدیک تعقیب می‌کند.

ساکی در این باره گفت: “اجازه دهید من به نمایندگی از حکومت  ، ترور دواخان  خان مینه پال  را به شدت محکوم کنم. قتل وی پس از حمله انتحاری در کابل در اوایل هفته جاری انجام شد که خانه سرپرست وزارت  دفاع افغانستان را هدف قرار داد. طالبان مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته اند و هیچ دلیلی برای تردید در گزارش های مربوط به آنان وجود ندارد.”

جن ساکی افزود: “اگر طالبان ادعا می کند که خواهان مشروعیت بین المللی است ، این اقدامات مشروعیت مورد نظر آنان را به دست نمی آورد. آنان مجبور نیست در این مسیر باقی بماند. آنان می تواند انرژی مشابه‌ای را برای پروسه صلح اختصاص دهد.”

سخنگوی کاخ سفید میگوید:” ما به شدت از آنها می خواهیم که این کار را انجام دهد. این همان چیزی است که مردم افغانستان به شدت به آن نیاز دارند ، پس از چندین دهه جنگ مستحق آن استند و به نفع همسایگان افغانستان است که انرژی جدیدی را در یک روند صلح سرمایه گذاری کند که یک افغانستان صلح آمیز و منطقه با ثبات را ترویج می کند.”

جان ساکی می گوید که اکنون زمان آن فرا رسیده تا رهبری سیاسی افغانستان در برابر تجاوز و خشونت‌های طالبان ایستاده‌گی کند.

این در حالی است که در این اواخر درگیری‌ها میان نیروهای افغان و طالبان در سراسر کشور شدت یافته و این در این واخر شهر زرنج بدست طالبان سقوط کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل