خبرهای تازه

امریکا تلاش میکند در سال جاری برای افغانستان صلح به ارمغان بیاورد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

امریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل که روی بررسی اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان تشکیل شده بود گفت که این کشور در سال روان میلادی آخرین تلاش هایش را برای آوردن صلح در افغانستان انجام می دهد.

نماینده امریکا در سازمان ملل با ابراز این مطلب افزود که کشورش در صدد رسیدن به یک توافق کلی در پیوند به خروج نیروهای امریکایی نیست بلکه میخواهد که افغانستان دیگر تهدید برای کشورها نباشد.

جاناتان کوهن نماینده امریکا در سازمان ملل گفت: “ایالات متحده از تمام نفوذش همراه با تمام احزاب شامل دیگر و در مشورت با دولت افغانستان تعهد میکند که سال ۲۰۱۹ میلادی را سال صلح برای افغانستان بسازد. ایالات متحده در صدد کشیدن نیروهایش نیست بلکه میخواهد مطمین شود که دیگر خاک افغانستان تهدیدی برای دیگر کشورها به حساب نمی‌آید.”

در همین حال روسیه نیز اعلام کرد که کشورش آماده تسهیل روند گفتگوهای صلح افغانستان است.

وزلی نبینزیا نماینده روسیه در سازمان ملل ابراز کرد: “ما صادقانه مشتاق هستیم که آشتی ملی را هرچه زودتر در افغانستان تقویت کنیم. ما آمادگی خود را برای فراهم کردن کمک برای تسریع روند صلح افغانستان اعلام کرده ایم.”

نمایندگان کشورهای دیگر هم تاکید ورزیدند که گفتگوهای صلح افغانستان باید به مالکیت و رهبری افغان ها باشد تا بتواند نتجه بخش باشد.

کرستوف هیوسجن نماینده آلمان در سازمان ملل اظهار کرد:” قسمی که دبیر کل سازمان ملل گفت نیاز است که طالبان با دولت افغانستان صحبت کنند. تنها افغان ها میتوانند میان هم دیگر صلح کنند و باید این گفتگوها فراگیر باشد و باید به رهبری و مالکیت ها افغان ها باشد. “

دیان تریان دیانی نماینده اندونزیا در سازمان ملل افزود:” اندونزیا در این مقطع حساس در کنار مردم و دولت افغانستان برای رسیدن به صلح و ثبات دایمی، خواهند ایستاد و از روند گفتگوهای جاری صلح افغانستان به شکل کامل حمایت خواهد کرد.”

از سویی هم مشاور شورای امنیت امریکا در تویترش نوشته است که  پاکستان اطمینان داده است تا در مبارزه علیه هراس افگنی گام های جدی تری خواهد برداشت.

Trending

خروج از نسخه موبایل