جهان

امریکا حملاتش را در عراق و سوریه علیه اهداف مرتبط با ایران آغاز کرد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۴, ۱۴۰۲)

اردوی امریکا روز جمعه در عراق و سوریه علیه بیش از ۸۵ هدف مرتبط با سپاه پاسداران ایران، در اقدام انتقام جویانه پس از کشته شدن سه سرباز خود در اردن، حملات هوایی انجام داد.

به گزارش رویترز، این حملات که شامل استفاده از بمب‌افکن‌های دوربرد B-1 پرواز کرده از ایالات متحده می‌شد، اولین حملات امریکا در پاسخ به حمله شبه نظامیان مورد حمایت ایران می‌باشد.

با آن که ایالات متحده در داخل ایران حمله نکرده است، اما حملات اخیر نشان دهنده تشدید بیشتر درگیری در خاورمیانه ناشی از جنگ بیش از سه ماهه اسرائیل با حماس در غزه است.

اردوی امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده که مراکز قومانده و کنترول، راکت‌ها و تأسیسات ذخیره‌سازی طیاره های بدون سرنشین و همچنین تأسیسات لوجستیک و تامین مهمات مورد حمله قرار گرفته است.

اردوی امریکا گفته است که نیروهای امریکایی بیش از ۸۵ هدف را در هفت نقطه، چهار در سوریه و سه در عراق، هدف قرار دادند.

این حملات نیروی قدس – شاخه استخبارات خارجی و شبه نظامی سپاه پاسداران ایران – را هدف قرار داده است.

رسانه‌های دولتی سوریه روز جمعه گزارش داد که «تجاوز امریکا» به مناطق بیابانی این کشور و در مرز سوریه و عراق تعدادی کشته و مجروح برجای گذاشته است.

اردوی عراق اعلام کرده است که این حملات در منطقه مرزی عراق بوده و هشدار داده است که این حملات می‌تواند موجب بی ثباتی در منطقه شود.

یحیی رسول، سخنگوی اردوی عراق در بیانیه‌ای گفته است: «این حملات هوایی نقض حاکمیت عراق است، تلاش‌های دولت عراق را تضعیف می‌کند و تهدیدی است که می‌تواند عراق و منطقه را به عواقب ناگواری سوق دهد.»

حکومت ایران تا هنوز در مورد این حملات واکنش نشان نداده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل