رویداد های اخیر

امریکا در حال نهایی کردن طرح خروج ۴۰۰۰ سرباز از افغانستان است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

سی ان ان به نقل از دو مقام اداره ترمپ رییس جمهوری امریکا گزارش کرده است که امریکا در حال نهایی کردن تصمیم خروج بیش از ۴۰۰۰ سربازش از افغانستان در خزان پیشروست.

در صورت خروج این نیروها، تنها ۴۵۰۰ سرباز امریکایی در افغانستان باقی خواهد ماند  که در پایین ترین حد از اوایل حمله نظامی امریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی در افغانستان، است.

این اقدام راه برای خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان را فراهم میکند.

با این وجود، با آنکه توافقی برای صلح افغانستان میان طالبان و امریکا در ماه فبروری سال روان میلادی به امضا رسید، اما بحث و گفتگوها در مورد زمینه حمله شدید طالبان علیه دولت افغانستان در حال انجام است.

با آنکه تصمیم خروج نیروهای امریکایی از افغانستان هنوز نهایی نشده است، اما مارک سپر وزیر دفاع امریکا این موضوع را هفته گذشته با ناتو مطرح کرده است.

در همین حال، جان بولتون مشاور پیشن امنیت ملی ایالات متحده امریکا نیز در کتابش نوشته است که دونالد ترمپ رییس جمهوری این کشور به دلایلی مخالف حضور دایمی نیروهای امریکایی در افغانستان بوده است.

وی دلایل مخالفت ترمپ با ادامه حضور نظامی در افغانستان را وفاداری به وعده اش در کارزارهای انتخاباتی ریاست جمهوری و سو مدیریت کمک های اقتصادی و امنیتی گفته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل