رویداد های اخیر

امریکا طراح حملات داعش را در ننگرهار هدف قرار داد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۶, ۱۴۰۰)

خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که ایالات متحده امریکا یک طراح حملات گروه داعش را در ولایت شرقی ننگرهار هدف قرار داده است.

این درحالی است که جوبایدن، رییس جمهور امریکا، پس از حمله بر میدان هوایی کابل به وزارت دفاع آن کشور دستور داد تا علیه عاملان این رویداد حملات هوایی راه اندازی کند.

نظامیان امریکایی در یک اعلامیه گفته” بر اساس نشانه‌های اولیه ما هدف خود را به قتل رساندیم.  ما میدانیم که به غیرنظامیان تلفات وارد نشده است.”

مقام‌های امریکایی در باره اینکه آیا این حمله در واکنش به انفجارهای میدان هوایی کابل صورت گرفته یا خیر معلومات ندادند.

یک مقام امریکایی که نخواست نام اش گرفته شود به رویترز گفته که این حمله علیه یک عضو گروه داعش که میخواست حملات دیگر را پلان کند صورت گرفته است.

این مقام افزوده که یک هواپیمای بی سرنشین امریکایی که از خاور میانه پرواز کرده بود یک عضو گروه داعش همراه با همکارش در یک واسطه هدف قرار داده است.

این درحالی است که گروه داعش مسوولیت حمله بر میدان هوایی کابل را به عهده گرفته و گفته که در این حمله ترجمانان و همکاران نیروهای خارجی را هدف قرار داده است.

حمله روز پنجشنبه گذشته بر میدان هوایی کابل که در آن ۱۳ سرباز امریکایی کشته و ۱۸ تن دیگر زخم برداشتند مرگبارترین حمله به نظامیان امریکایی در دهه گذشته محسوب شده است.

قابل یاد آوری است که این حمله پس از ماه فبروری ۲۰۲۰ نخستین حمله بود که نظامیان امریکایی در آن تلفات وارد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل