رویداد های اخیر

امریکا طرح انتقال قدرت از جنرال میلر به فرانک مکنزی را تایید کرد

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۱۲, ۱۴۰۰)

وزارت دفاع امریکا تایید میکند که طرح انتقال قدرت از جنرل میلر به جنرال فرانک مکنزی مورد تایید مقام‌های آن کشور قرار گرفته است.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا، یا پنتاگون، گفته که لووید آستین، وزیر دفاع آن کشور این طرح را تایید کرده است.

کربی افزوده است که این تغیرات بخش از روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان است.

او در این باره گفته” ما انتظار داریم تا این انتقال در اواخر همین ماه صورت گیرد.”

سخنگوی وزارت دفاع امریکا افزوده” جنرال میلر تا هفته‌های آینده در افغانستان باقی خواهند ماند تا مسوولیت‌های خود را به جنرال مکنزی تسلیم کند.”

امریکا گفته که جنرال مکنزی صلاحیت خواهند داشت تا حملات هوایی بر ضد گروه‌های هراس افگن راه اندازی کند.

کربی در این باره گفته” وی همچنان صلاحیت خواهد داشت تا برای حفاظت کشور از تهدیدهای هراس افگنان از افغانستان حمل‌ها راه اندازی کند و همچنان پس از روند خروج از تلاش‌های امریکا برای پشتیبانی مالی، لوژیستیکی و تخنیکی نیروهای افغان رهبری کند.”

امریکا افزوده که این روند برای حضور دیپلوماتیک امریکا در افغانستان مهم است و مقام‌های افغان و امریکایی در این باره تصمیم گرفته است.

بر بنیاد این گزارش وزیر دفاع امریکا تایید کرده است که پس از ختم ماموریت قاطع در افغانستان سرپرستی نیروهای امریکای برای حفاظت سفارت امریکا را جنرال  پیتر وازلی، فرمانده نیروی دریایی امریکا به عهده خواهد داشت.

این گزارش افزوده که جنرال کورتیس بوذارد، مسوول دفتر مدیریت همکاری امنیتی دفاعی در افغانستان خواهد بود و با جنزال وازلی همکاری خواهد کرد.

این درحالی است  که دفتر مدیریت همکاری امنیتی دفاعی در قطر است و نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را تمویل میکند که حمایت هوایی از راه دور نیز از صلاحیت‌های این دفتر شمرده میشود.

Trending

خروج از نسخه موبایل