جهان

امریکا قطعنامه علیه کوریایی شمالی را به رای می‌گذارد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۴, ۱۴۰۱)

سفیر امریکا در سازمان ملل گفته است این کشور تمایل دارد تا از شورای امنیت سازمان ملل بخواهد در ماه مه سال جاری میلادی تحریم‌های بیشتری را علیه کوریایی شمالی بابت آزمایش‌های موشک بالستیک این کشور وضع کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، امریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را در ماه گذشته میلادی به شورای امنیت داد که شامل پیشنهاد ممنوعیت صادرات تنباکو و نصف شدن صادرات نفت به کوریایی شمالی و قرار دادن گروه هکری “لازاروس” در فهرست سیاه می‌شود.

روسیه و چین بار دیگر مخالفت خود را با بیشتر کردن تحریم‌ها علیه کوریایی شمالی که در واکنش به آزمایش موشک بالستیک این کشور در مارچ ۲۰۲۲ بود، اعلام کردند. قطعنامه شورای امنیت بدون وتوی روسیه، چین، فرانسه، انگلیس یا ایالات متحده برای تصویب نیاز به ۹ رای “آری” دارد.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر امریکا در سازمان ملل در پاسخ به اینکه آیا چنین قطعنامه‌ای را به رای می‌گذارد یا خیر، گفت:” این برنامه و طرح ماست تا این قطعنامه را در ماه جاری میلادی به رای بگذاریم. امریکا رئیس دوره‌ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی است.

وی افزود:” ما در مورد وضعیت کنونی بسیار نگران هستیم. امیدواریم بتوانیم شورای امنیت را در محکومیت این اقدامات توسط کوریایی شمالی متحد نگه داریم.

Trending

خروج از نسخه موبایل