رویداد های اخیر

امریکا: ماموریت قاطع در اول ماه می خاتمه میابد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۹, ۱۴۰۰)

وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون میگوید که ماموریت امریکا در افغانستان (ماموریت قاطع) به تاریخ اول ماه می ختم میشود و امریکا وارد مرحله خروج خواهد شد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، در نشست خبری گفته است که این ماموریت به تاریخ اول ماه می (شنبه) تغیر میکند.

کربی در این باره افزود:”این دیگر ماموریت مشوره و کمک به نیروهای ملی امنیتی افغان نیست و این دیگر ماموریت قاطع در چوکات ناتو نیست، این ماموریت خروج است تا افغانستان را ترک کنیم. و دارایی‌های که در اختیار جنرال میلر است بدرستی استفاده خواهد شد تا خروج مصون و منظم طراحی شود.”

سخنگوی وزارت دفاع امریکا افزوده که حمله‌های احتمالی طالبان را نیز در نظر گرفته است.

او در این باره گفت:”این برای امریکا غیرمسوولانه خواهد بود تا در جریان خروج حملات طالبان را در نظر نگیرد و برای همین لحاظ ما نیروهای محافظتی به منطقه فرستادیم. ما قبلا در باره بمب افگن گفتگو کردیم…. شماری از عناصر اضافی نیروهای زمینی به افغانستان معرفی خواهد شد و ما را کمک خواهد کرد تا خروج مصون و منظم داشته باشیم.”

وی افزود که پس از اول ماه می ماموریت جنرال میلر این خواهد بود تا نیروها و قراردادیان امریکا را به گونه مصون و منظم از افغانستان خارج کند.

کربی در این باره گفت:” بعد از آن روابط ما با نیروهای ملی امنیتی افغانستان از بیرون تنظیم خواهد شد. ما در این باره صحبت کردیم که بیشتر منابع مالی خواهد بود.”

وزارت دفاع امریکا افزوه است که حکومت افغان به کمک‌های امریکا به ویژه در بخش هوانوردی نیاز دارد و در این باره کار میکنیم.

Trending

خروج از نسخه موبایل