رویداد های اخیر

امریکا: نیروهای خارجی مطابق مهلت از قبل تعیین شده از افغانستان خارج می‌شوند

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۱۰, ۱۴۰۰)

جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید امریکا، می‌گوید که روند خروج سربازان امریکایی از افغانستان مطابق مهلت از قبل تعیین شده رییس جمهور بایدن به پیش میرود.

جین ساکی روز گذشته (چهارشنبه، ۹ سرطان) در یک نشست خبری در کاخ سفید در باره اینکه نیروهای امریکایی تا تاریخ چهارم ماه جولای از افغانستان خارج خواهد شد یا نه گفت که این خروج مطابق دستور جوبایدن صورت خواهد گرفت.

ساکی افزود که اداره بایدن در تلاش است تا روند توزیع ویزه به ترجمانان افغان را سرعت ببخشد.

این درحالی است که قبل از این رسانه‌ها به نقل از مقام‌های امریکایی گزارش کرده بودند که همه نیروهای خارجی تا روز استقلال امریکا از افغانستان خارج خواهند شد.

تلویزیون سی‌ان‌ان امریکا امروز گزارش کرده است که در چند روز دیگر همه نیروهای امریکایی از افغانستان خارج خواهند شد.

درهمین حال، رسانه بریتانیایی دیلی میل نیز گزارش کرده است که در چند روز دیگر همه نیروهای نظامی بریتانیا افغانستان را ترک خواهند کرد.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی که همه نیروهای خارجی بدون آن سربازان که برای محافظت سفارت امریکا در کابل باقی خواهند ماند از افغانستان خارج مشوند یا نه گفت: “به نظرم برای پاسخ این سوال باید به وزارت دفاع مراجعه کنید، اما در مهلت تعیین شده چیزی تغیرات نیامده است.”

جین ساکی در باره انتقال ترجمان افغان گفته:” واشنگتن حالا تمرکز میکند تا این روند را سرعت ببخشد. طوری که ما جمعه گذشته اعلان کردیم که گزینه‌های را بررسی میکنیم تا این ترجمانان به موقعیت دیگر انتقال شوند تا در آنجا اسناد خود را پروسس کند.”

این در حالی است که روز گذشته وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که امریکا شماری از سربازان‌اش را برای حفاظت سفارت امریکا در کابل و تامین امنیت میدان هوایی کابل حفظ خواهند کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل