رویداد های اخیر

امریکا: نیروهای مان را از افغانستان شتاب‌زده بیرون نمی‌کنیم

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱, ۱۳۹۹)

ایالات متحده امریکا گفته است که در مورد خروج نیروهایش از افغانستان تصمیم شتاب‌زده نخواهد گرفت.

لوید آستین وزیر دفاع امریکا می‌گوید که این کشور همچنان در حال بررسی شرایط توافق با طالبان است و تصمیم خروج را با مشوره با متحدانش خواهد گرفت.

در آخرین روز نشست وزیران دفاع ناتو قرار بود روی خروج و حضور نیروی های خارجی در افغانستان تصمیم گرفته شود؛ اما روی هیچ یک از این دو گزینه فیصله ای صورت نگرفت.

ینس ستولتنبرگ دبیر کل ناتو گفته است:” هر نوع افزایش خشونت تلاش های صلح را نادیده می گیرد و حمله های بهاری البته که دیدگاه در مورد صلح را نادیده خواهد گرفت ما در حقیقت خلاف این را انتظار داریم، انتظار داریم که طالبان خشونت ها را کاهش دهند.”

در همین حال وزیران دفاع شماری از کشورهای عضو ناتو تعهد کرده اند که در صورت بدتر شدن وضیعت در کنار دولت افغانستان خواهند ایستاد.

وزیر دفاع انگلستان گفته است که در پشتیبانی از دولت افغانستان در برابر خشونت ها تا رسیدن به یک توافق سیاسی و صلح پایدار خواهد ایستاد.

بن والاس وزیر دفاع انگلستان گفته است: “دولت انگلیس همچنان در حمایت از دولت افغانستان در برابر خشونت های غیرقابل قبول طالبان متعهد باقی خواهند ماند. ما مصمم هستیم که اطمینان حاصل کنیم که شرایط برای دستیابی به یک توافق سیاسی پایدار فراهم شده است.”

آنگرت کرامپ-کارنباویر وزیر دفاع آلمان گفته است: “”اگر وضعیت امنیتی بدتر شود، یک فرمان کاملا جدید برای ماموریت افغانستان امکان پذیر است.”

Trending

خروج از نسخه موبایل