خبرهای تازه

امریکا هواپیماهای بدون سرنشین بیشتر به افغانستان می فرستد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

امریکا برای سرکوب داعشیان در افغانستان هواپیما های بدون سرنشین بیشتر به افغانستان می فرستد.

مقام های کاخ سفید به روزنامه وال ستریت ژورنال گفته اند که به شمول یک هزار آموزگار نظامی هواپیما های جنگی و کشفی تا بهار سال آینده در افغانستان مستقر می شوند.

محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی در مورد گفت: “آمدن نیروهای جدید در افغانستان به جای نیروهای دیگر که وقت خود را در افغانستان سپری کرده اند، خواهد آمد. اما این نیروها با تکنالوژی جدید تربیه شده اند می تواند مفکوره های جدید مبارزه علیه دهشت افگنی را به قطعات سرحدی و نیروهای خاص اردو ملی آموزش دهند.”

ارتش امریکا، صد ها نیرو را برای مشوره دهی و پشتیبانی نیروهای امنیتی در چارچوب یک لوا تا بهار سال آینده در افغانستان جابجا می کند.

رییس ستاد ارتش امریکا گفته است که آنان با نیروهای امنیتی بومی در افغانستان تا سال های دراز برای پیشبرد چگونگی جنگ کمک خواهند کرد.

اسد الله ندیم، آگاه نظامی اظهار داشت: “پهباد های امریکایی کاملاً جدید است که در سرحدات جابجا می شود و از آن به مقصد کنترول سرحدات، تردد شورشیان و اهداف تجسسی استفاده می شود. در صورت استفاده موثر می تواند کاهش مثبت در مخالفین مناطق یادشده داشته باشد.”

نیروهای هوایی کشور نیز پناهگاه های تند روان به ویژه طالبان و داعشیان را در سال پسین میلادی مورد حمله های تهاجمی بیشتر قرار داده است. چنانکه به گفته یکی از سخنگویان ماموریت حمایت قاطع این حمله ها نسبت به سال گذشته میلادی 21 درصد افزایش را نشان می دهد.

معاون سخنگوی وزارت دفاع در مورد می افزاید: “ما تکنالوژی بیشتر هوایی را دستیاب کردیم، وظایف بیشتر را هم انجام می دهیم. در فعالیت های هوایی و زمینی ما ازدیاد به عمل آمده است.”

مسکو نگران فعالیت داعشیان در کشور به ویژه در شمال است از همین رو در روز های پسین ادعا کرد که داعشیان با چرخبال های بی نام و نشان اما با تجهیزات امریکایی تجهیز می شوند و از واشنگتن نیز خواست که برای زدودن هراس افگنی با آن کشور همکاری کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل