اخبار ویژه

امریکا چهار فروند هواپیمای جنگی A-۲۹ به ارتش افغانستان داد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۷, ۱۳۹۹)

امریکا چهار فروند هواپیمای جنگی نوع A29 سوپرتوکانو را به وزارت دفاع افغانستان تسلیم کرد.

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی هنگام تسلیم گیری این هواپیماها گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان توانایی رویارویی با مخالفان مسلح را دارند.

سرپرست وزارت دفاع ملی می گوید که در حال حاضر ۹۶ درصد جنگ افغانستان به دوش نیروهای افغان است و با تسلیم گیری این هواپیماها، نیروهای افغان می توانند بیشتر هدف ها را مورد حمله قرار دهند.

از سوی هم فهیم رامین فرمانده نیروهای هوایی ارتش می گوید که این هواپیما ها کم مصرف است و همزمان می تواند ۳۶ نوع سلاح را انتقال دهد.

با این چهار فروند هواپیمای جدید، شمار هواپیما های جنگی نوع سوپر توکانو به ۱۸ فروند رسیده است.

در همین حال جنرال جوهان ددریک فرمانده مشترک انتقال امنیت برای افغانستان یا سیستیکا می گوید که  قوای هوایی افغانستان نسبت به گذشته قویتر شده و در چند ماه اخیر نشان داده است که توانایی رویارویی با دشمن را دارند.

آقای جوهان ددریک میگوید: “کمک های ما دومدار است به ادامه این کمک ها قرار است شش فروند طیاره دیگر برای نیروهای افغان در ماه های آینده کمک شود. در ماموریت مشترک با نیروهای افغان برای صلح در افغانستان کار می کنیم. تمام تلاش های ناتو و اداره سیستیکا با نیروهای افغان این است  که به هیچ گروه تروریستی اجازه ندهیم که از خاک افغانستان استفاده جنگی کند.”

Trending

خروج از نسخه موبایل