تجارت

امضای تفاهم‌نامه‌ی پنج پروژه انکشافی میان افغانستان و هند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

تفاهم نامه‌ی پنج پروژه انکشافی به ارزش ۲.۶ میلیون دالر میان وزارت های اقتصاد، تحصیلات عالی ، معارف و سفیر هند مقیم در افغانستان به امضا رسید.

وزارت های اقتصاد، تحصیلات عالی، معارف و سفیر هند در افغانستان برای امضای تفاهمنامه پنج پروژه  انکشافی به ارزش ۲.۶ میلیون دالر نشستی را به روز یکشنبه برگزار کردند که بر بنیاد این تفاهم قرار است سه مکتب و دو دانشگاه در چهار ولایت کشور اعمار گردند.

در این تفاهم نامه اعمار دو مکتب  در ولایت بدخشان و یک مکتب در ولایت نورستان،  و اعمار جاده های دانشگاه طبی کاپیسا و تعمیر تدریسی ولایت فراه در نظر گرفته شده است.

 

عبدالسبحان رووف معین اداری و مالی وزارت معارف افغانستان گفته است: “ارزش اعمار این مکتب ها ۹۰۰ هزار دالر است که در ولایت های بدخشان و نورستان است.”

عبدالتواب بالاکرزی سرپرست وزارت تحصیلات عالی میگوید: “هر چه زودتر این پروژه ها از سوی وزارت اقتصاد در کشور تطبیق شود.”

 

وینی کمار سفیر هند در افغانستان می گوید که راه اندازی این پروژه ها از سوی این کشور برای افزایش ظرفیت دانش آموزان و دانشجویان در افغانستان اثر گذار است.

آقای کمار گفته است: “هند در افغانستان تنها کار فزیکی نکرده است در قسمت ظرفیت سازی جوانان نیز همکاری کرده که خودشان پروژه هایی را بسازند.”

از سال ۲۰۰۵ تا کنون ۴۰۰ پروژه انکشافی را کشور هند در همکاری با وزارت اقتصاد در کشور عملی کرده است و این کشور تعهد می کند که در دراز مدت افغانستان را در بخش های گوناگون کمک خواهد کرد.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل