خبرهای تازه

امضای قرارداد بازسازی ۱۴۰ کیلومتر جاده در تخار

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

قرارداد بازسازی ۱۴۰ کیلومتر جاده در ولایت تخار، امروز(سه شنبه، ۲۴ ثور) از سوی وزارت ترانسپورت با یک شرکت ترکی به امضاء رسید.

یما یاری، وزیر ترانسپورت می‌گوید که ارزش این پروژه بیش از یک میلیارد افغانی است که از بودجه وزارت ترانسپورت پرداخته می‌شود.

آقای یاری می‌گوید: “ما در تخار این پروژه ۱.۹میلیارد افغانی را تطبیق می کنیم که با عملی شدن آن سهولت‌های زیاد به مردم در بخش انتقالات به میان خواهد آمد.”

در همین حال، مسوولان در این وزارت می‌گویند که به ارزش ۳ میلیارد افغانی دیگر پروژه‌های زیربنایی ترانسپورتی در تخار نیز عملی خواهد شد.

با حال، نماینده‌گان مردم تخار در شورای ملی، تاکید می‌ورزند که جاده ماورای کوکچه دارای اهمیت به سزایی برای باشنده‌گان این ولایت است و شرکت تطبیق کننده این پروژه باید در بخش کیفیت جاده توجه جدی کند.

حبیبه دانش، نماینده تخار در شورای ملی بیان میدارد: “ما خوش هستیم که این پروژه آغاز می شود، و مهم است که وزارت ترانسپورت از کیفیت کار این جاده نظارت جدی کند”

با این حال، مسوولان در شرکت قراردادی ترکی ابراز می‌دارند که این جاده را مطابق به قرارداد به گونه معیاری بازسازی خواهند کرد.

انجنیر قاسم، نماینده شرکت قرار دادی اظهار می‌دارد: “ما در این پروژه تمام بخش ها را به گونه معیاری عملی خواهیم کرد و به مردم اطمینان می دهیم که کار ما معیاری خواهد بود”

قرارداد بازسازی این جاده در حالی به امضا رسید که مسوولان در وزارت ترانسپورت از آماده‌گی برای بازسازی بزرگ راه کابل_قندهار نیز خبرداده می‌افزایند که آغاز بازسازی این بزرگ‌راه به‌زودی آغاز خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل