اخبار ساحوی

امنیت ملی: طالبان برای مختل ساختن روند انتخابات ناکام شده اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

ریاست امنیت ملی با اعلام ورشکسته¬گی گروه طالبان در افغانستان گفته است که در خلال دور نسخت و دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، ۴۷۳ برنامه¬ی تروریستی طالبان را منحل کرده اند.
به گفته¬ی مسوولان این ریاست، ۲۲ مهاجم انتحاری را در روز انتخابات که قصد برهم زدن روند رای دهی را داشتند بازداشت و ۲ تن دیگر آنان را از بین برده اند.
عبدالحسیب صدیقی، سخنگوی امنیت ملی افغانستان گفت:” نهاد های امنیتی کشور در دوازده روز اخیر تلاش های بیشتر انجام دادند و در این مدت ۶۴ عملیات را راه اندازی کردند که در نتیجه، این عملیات ها بسیار هدفمند ثابت شد و برنامه های ده شبکه تروریستی را که مربوط به شبکه حقانی، طالبان، لشکر طیبه و سایرگروپ ها میشد برهم زدیم “.
شماری از مهاجمان انتحاری که در این عملیات ها دستگیر شده بودند گفتند:” یک شب قبل از انتخابات برای من گفتند که باید خود را برای انتحار آماده کنم و برایم واسکت را دادند”.
” برایم گفته شد که واسکت ها را بپوش، چادر را بالایت بی انداز و درحوزه هشتم حمله را انجام بده”.
به باور اداره ی امنیت افغانستان، خط¬‌‌¬¬ مش فکری شورشیان طالب تغییر کرده و اکنون این گروه، یک گروه مافیایی و جرمی شده است.
آقای صدیقی گفت:” امروزه طالبان که روی یک خط فکری و ایدولوژی مبارزه میکردند بیشتر به یک گروه مافیایی تبدیل شده اند و طالبان امروز بخاطر منفعت مالی و منافع شخصی شان مبارزه میکنند، طالبان امروز در اختطاف، در قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و بسا موارد دیگر مبارزه میکنند”.
به باور شماری از آگاهان انتقال قدرت بگونه¬ی صلح ¬آمیز میتواند برای بار نخست شرایط مناسب و بهتر را برای مردم افغانستان مساعد بسازد.
اما گفته میشود که انتقال قدر پس از سرنوشت و تفکیک آرای پاک از نا پاک معلوم خواهد شد که ستاد های انتخاباتی هموراه تیم رقیب را متهم به تقلب میکند.

Trending

خروج از نسخه موبایل