خبرهای تازه

امنیت ملی یک عضو کلیدی شبکه حقانی را در کابل بازداشت کرده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

ریاست عمومی امنیت ملی به روز دوشنبه (اول عقرب) از بازداشت یک تن از طراحان اصلی حملات تروریستی شبکه حقانی در شهر کابل خبر داده است.

در خبرنامه ی که از سوی این ریاست به نشر رسیده آمده که «ملا سور گل مشهور به مولوی بشیر موسهی یک تن از اعضای مهم گروه طالبان، همکار سازمان استخبارات I.S.I، شبکه حقانی و القاعده می باشد.»

همچنان گفته شده که نامبرده، طی مدت 12 سال پسین ضمن آنکه در حملات گوناگون دست داشته است، پیوسته در انتقال و اعزام افراد انتحاری به شهر کابل سهم ویژه داشته که از اثر آن تلفات سنگین بر تاسیسات عام المنفعه و خصوصی وارد گردیده است.

امنیت ملی می افزاید که شخص بازداشت شده بر علاوه فعالیت های تخریبی و تروریستی، حملات مسلحانه بر پاسگاه های امنیتی، افراز کمین بر قطارها و فرش ماین در مسیر نیرو های دولتی به اجرای حملات انتحاری، انفجاری و اختطاف سرمایه داران و شهرواندان خارجی مبادرت می ورزید و بعد از انجام چنین فعالیت ها، خود را در مربوطات ولسوالی خروار ولایت لوگر و یا میدان وردگ مخفی می نمود.

به نقل از خبرنامه موصوف با گرفتن مبلغ یک و نیم میلیون کلدار از یک جنرال پاکستانی جبهه جدیدی را تحت نام جبهه خالد بن ولید ایجاد نموده بود.

ملا بشیر سرکرده گی گروه های مسلح را در ولسوالی های خروار و محمد آغه لوگر، ولسوالی موسهی کابل، شهر گردیز، ولسوالی زرمت پکتیا و ولایت خوست به عهده داشت.

Trending

خروج از نسخه موبایل