جهان

امیدواری بایدن درباره پایان یافتن درگیری‌ها بین اسرائیل و فلسطینی‌ها

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۳, ۱۴۰۰)

جو بایدن، رییس جمهوری امریکا روز چهارشنبه با تاکید بر حق اسرائیل برای دفاع از خود در مقابل حملات راکتی، حماس گفت که با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در خصوص درگیری‌های اخیر تلفنی صحبت کرده است.

به گزارش رویترز، جو بایدن در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدامات دولت او در قبال درگیری بین اسرائیل و فلسطینی‌ها گفت، مقام‌های امنیت ملی و دفاعی دولت من به طور مداوم با همتایان خود در خاورمیانه در حال تماس و رایزنی بوده‌اند. نه فقط با اسرائیلی‌ها، بلکه با مصر، عربستان سعودی، اماراتی‌ها و دیگران هم بوده است.

رییس جمهوری آمریکا اضافه کرد، من با بی‌بی نتانیاهو تماس داشته‌ام که بیانیه آن به زودی منتشر می‌شود.

جو بایدن گفت، انتظار و امید من این است که این (درگیری)زودتر و نه دیرتر پایان يابد، اما اسرائیل حق دارد از خود دفاع كند وقتی هزاران موشک به داخل قلمرو آن شلیک می‌شود.

رویترز می‌گوید، جو بایدن دلایل خود را برای خوش بینی در خصوص پایان یافتن درگیری بین اسرائیل و فلسطینی ها توضیح نداد.

اما دفتر نخست وزیر اسرائیل می‌گوید، بنیامین نتانیاهو در این تماسی تلفنی به جو بایدن گفته است که «حملات به توانایی‌های نظامی حماس و سایر گروه‌های تروریستی فعال در نوار غزه ادامه خواهد یافت.»

در همین حال، یک منبع فلسطینی به رویترز گفت است تلاش‌های مصر، قطر و سازمان ملل برای پایان دادن به درگیری بین اسرائیل و فلسطینی‌ها پیشرفتی نداشته است.

هیدای زیلبرمن، سخنگوی ارتش اسرائیل، هم در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی تاکید کرد که اسرائیل برنامه آتش بس ندارد و «قطعا در یک یا دو روز آینده نیست.»

به گزارش رویترز از زمان آغاز درگیری‌ها از روز دوشنبه تاکنون ۶۷ نفر در غزه و هفت نفر در اسرائیل کشته شده‌اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل