اخبار ساحوی

انتخابات: برای شفافیت بهتر انتخابات300 مرکز رأیدهی جدید در محلات دشوار باز خواهد شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات از بررسی های تازه که قرار است توسط روئسای ساحوی این نهاد برای اطمینان از تامین امنیت مراکز رأیدهی در 34 ولایت افغانستان صورت گیرد خبر داد.

مسوولان دراین نهاد میگویند: این اقدام برای اطمینان خاطر از تامین امنیت دستکم 5400 مرکز رأیدهی که در فهرست نهاد های امنیتی یاد آوری شده صورت خواهد گرفت.

بر اساس فهرست اعلام شده از سوی نهاد های امنیتی از شش هزار و هشت صد مرکز ، 414 مرکز رأیدهی مورد تهدید های شدید امنیتی قرار خواهند داشت.

گفته میشود که اعلام این فهرست از سوی نهاد های امنیتی امنیتی پس از رایزنی های زیاد با اندکی تاخیر در معیاد وعده شده اعلام شد.

اما اعلام این فهرست از سوی شورای ملی، نهاد های ناظر بر انتخابات و کمیسیون مستقل انتخابات با دید شک نگریسته شده است.

سریر احمد برمک کمیشنر کمیسیون انتخابات گفت:” ما میخواهیم که از خود دفاتر ولایتی کمیسیون گزارش ها مبنی بر تامین امنیتی مراکز رأیدهی داشته باشیم تا ما را کمک کند و بتوانیم در قسمت تامین امنیت مراکز رأیدهی را که نیرو های امنیتی برای ما گزارش داده اند طمینان حاصل نماییم”.

باز شدن بیش از 300 مرکز رأیدهی جدید در محلات دشوار گذر و سرد مورد دیگری است که کمیسیون انتخابات از آن یاد آوری کرد.

آقای برمک گفت:” بیشتر از 300 مرکز دیگر را تازه ایجاد کردیم و این مراکز را دوباره با نیرو های امنیتی شریک ساختیم که تامین امنیت شود”.

همزمان با این محافل سیاسی افغانستان خواستار ضمانت های جدی از نهاد های امنیتی برای تامین امنیت روز انتخابات اند.

سناتور عبدالرحمان گفت:” باید نیرو های امنیتی مردم افغانستان را از حمایت حق رأیدهی محروم نسازند”.

انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی قرار است در 16 حمل سال آینده خورشیدی برگزار شود، اما اینکه این روند در چی شرایط برگزار خواهد شد باید منتظر زمان بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل