اخبار ساحوی

انتخابات در ولایت لوگر زیر سایه تهدیدهای امنیتی برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

گروه طالبان در ولایت لوگر تلاش کردند تا مرکزهای رای دهی این ولایت را با چالش های امنیتی مواجه سازند، اما نتوانستند تا مانع انتخابات در این ولایت شوند.

فرمانده پولیس این ولایت با ابراز این مطلب میگوید که این گروه چندین حمله را بر مرکزهای رای دهی انجام دادند اما با پذیرفتن تلفات از ساحه فرار کرده اند.

ولایت لوگر یکی از ولایت های همجوار پایتخت است که با چالش های امنیتی مواجه است. اما با آن هم آمادگی ها برای برگزاری انتخابات در این ولایت گرفته شده بود تا مردم از حق شان محروم نشوند.

فرمانده پولیس این ولایت میگوید که تمامی مرکزهای رای دهی این ولایت با تهدیدات جدی امنیتی مواجه بود، اما این مرکزها با تاخیر اندک به روی مردم باز بود.

محمد ابدالی فرمانده پولیس لوگر میگوید: ” دشمن برنامه کلان برای بسته کردن مرکزهای رای دهی در لوگر را داشت و ۳۴ مرکز ما با تهدید مواجه بود، اما نیروهای امنیتی مانع آنان شد و جسد های شان در میدان های نبرد باقی مانده است.”

در همین حال والی لوگر نیز تاکید می‌ورزد که اراده مردم نسبت به روند ملی را هیچ گروهی تغییر داده نمی‌تواند؛ از همین رو مخالفان مسلح دولت نتوانستند تا مانع برگزاری انتخابات در این ولایت شوند.

محمد انور اسحاق‌زی والی لوگر ابراز میکند: “با وجودی که لوگر با تهدیدهای امنیتی مواجه است اما مردم همت کردند و در تامین امنیت همکاری کردند و خواستار مشارکت در انتخابات بودند که این کار سبب شد که مراکز رای دهی با هیچ چالشی مواجه نشود.”

در همین حال شماری زیادی از باشندگان ولایت لوگر به پای صندوق های رای دهی رفتند. آنها میگویند که در هر شرایط برای سرنوشت شان تصمیم خواهند گرفت، اما از وجود چالش ها در مرکزهای رای دهی نیز انتقاد می‌کنند.

محمد ابراهیم یکی از باشندگان لوگر میگوید با آنکه شناسنانه های شان استیکر زده شده، با آن هم فهرست نام های شان در مرکز رای دهی نرسیده است.

سید شیر احمد باشنده دیگر لوگر میگوید: “ساعت از نه گذشته است، اما در مرکزها مواد انتخاباتی نرسیده که این مردم را با چالش مواجه کرده است.”

شاه محمود باشنده دیگر لوگر علاوه میکند: ” ما آمده ایم تا از حق خود استفاده کنیم و به کسی رای دهیم که مشکلات مردم ما را حل کند.”

روند انتخابات در ولایت لوگر هر چند با چالش های زیادی از جمله تهدیدات امنیتی و نرسیدن مواد انتخاباتی در مرکزهای رای دهی مواجه بود اما با آن هم مردم دسته دسته به پای صندوق های رای دهی رفتند و به نامزدان مشخص شان رای دادند.

Trending

خروج از نسخه موبایل