خبرهای تازه

انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان به تعویق افتاد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

فیفا انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان را به دلیل دخالت مقامات حکومتی به تعویق انداخت.

هفتۀ گذشته هارون پوپل، یکی از نامزدان کرسی ریاست فدراسیون ملی فوتبال با حمایت عده ای از مقامات حکومتی و شواری ملی برای دریافت فورم ثبت نام این انتخابات وارد فدراسیون ملی فوتبال شد که باعث واکنش شدید مسوولین فدراسیون ملی فوتبال شد.

فدراسیون ملی فوتبال این رفتار مسوولان حکومتی را مغایر با اساسنامۀ فوتبال کشور و فدراسیون جهانی فوتبال دانستند و ادامۀ این دخلاتها را به صلاح فوتبال کشور نمی دانند.

سید علی رضا آقا زاده، دبیرکل فدراسیون ملی فوتبال افغانستان میگوید، “به دلیل مداخلات که صورت گرفت، انتخابات فدراسیون فوتبال به تعویق افتاد.”

در همین حال، اعضای کمیسیون انتخابات فدراسیون فوتبال از نامزدان ریاست این اداره خواستند تا به جای منافع شخصی در پی منافع فوتبال کشور باشند.

اسحاق یعقوبی، عضو کمیسیون انتخابات فدراسیون ملی فوتبال میگوید، “خواهش ما این است، تا کاندیدان به عوض فکر کردن به منافع شخصی خود به فکر جوانان فوتبال باشند چون آیندۀ کشور به دست همین جوانان است.”

انتخابات فدراسیون ملی فوتبال در حالی با چالش روبرو شده است، که نزدیک به چهار ماه از موعد قانونی ریاست فعلی فدراسیون فوتبال گذشته، و انتخابات پنجم آپریل تا تصمیم گیری فیفا به زمانی دیگر موکول شده است.

گزارشگر: مرتضی دانش

Trending

خروج از نسخه موبایل