اخبار ساحوی

انترنشنل دموکراسی: از میان هر سه افغان دو تن آنان نسبت به دولت بی اعتماد اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

نظر سنجی اخیر نهاد انترنیشنل دموکراسی تاکید می ورزند که این نظر سنجی از ۴هزار و بیست جوان افغان در بخش های گوناگون از افغانستان گرد آوری شده است ونگرانی بیشتر جوانان را فقر و بیکاری تشکیل میدهد.

بر بنیاد یافته های انترنشنل دموکراسی در افغانستان بیشتر از نصف رای دهندگان انتخابات پیشین را جوانان شکل داده اند اما، پس از انجام انتخابات در افغانستان جوانان این کشور نسبت به نهادهای حکومتی بی باور شده اند.

زیرا در نظر سنجی از میان ۴هزار و بیست جوان ۳۸در صد آنها نسبت به شورای ملی و ۴۳درصد دیگر به رییس جمهور و ۴۴درصد دیگر به رییس اجرایی اعتماد دارند.

در دو سال گذشته فرار جوانان نیز به دو برابر افزایش یافته است.

مشاور نهاد انترنشنل دموکراسیذکریا بارکزی میگوید: “فقر و بیکاری در صدر مشکلات جوانان قرار دارد و عامل آن ضعف حکومتداری و فساد اداری گفته اند.”

مشاوران رییس جمهور و رییس اجرایی اینگونه گزارش ها را برای حل مشکلات تاثیر گزار می دانند.

مشاور رییس جمهورعادله بهرام نظامی میگوید: “این گزارش را تا جاییکه دیدیم دقیق است و این حکومت را در امر کمک به جوانان کمک میکند.”

دستیار مشاور امور زنان ریاست اجرایی پرستو یاری میگوید: “اینگونه گزارش ها ما را کمک میکند که راه حل های خوبی در یابیم و تلاش میکنیم که بر بیناد این مشکلات راه حل خوبی دریابیم.”

بربنیاد این نظرسنجی دست کم ۹۰در صد جوانان مصاحبه شونده گفته اند سیاستمداران برای منافع خود و اقوام شان کار میکنند و زمانیکه انتخاب شدند به زودی روابط شان را با جوانان قطع میکنند.

گزارش از احمد فرشاد صالح

Trending

خروج از نسخه موبایل