خبرهای تازه

انتقاد تند نمایندگان مجلس از اظهارات اخیر رهبر حزب اسلامی

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

رئیس مجلس نماینده گان، عبدالرووف ابراهیمی که سابقه عضویت حزب اسلامی را دارد، در برابر اظهارات اخیر رهبر حزب اسلامی که جنگ افغانستان را جنگ قومی عنوان کرده واکنش نشان داد و گفت که جنگ افغانستان جنگ تحمیلی است که از سوی حدود بیست گروه هراس افگن به پیش برده میشود و نظامیان افغان از کشور و مردم در برابر آنان مبارزه می کنند و نباید در برابر این نیروها تبصره های بی مورد صورت گیرد.

آقای ابراهیمی بیان داشت: “جنگ از بیرون بر افغانستان تحمیل شده و جنگ قومی نیست و گروه های هراس افگن پیوسته از مردم قربانی میگیرد و به هیچ عنوان جنگ قومی نیست و نیروهای امنیتی در برابر این هراس افگنان می جنگند و مقدس ترین خون است که از نظامیان افغان ریخته میشود و نباید تبصره های بی جا در این مورد صورت گیرد.”

درهمین حال شماری از نماینده گان مجلس از اظهارات اخیر رهبر حزب اسلامی در باره قومی خواندن جنگ در افغانستان نیز سخت انتقاد کردند.

عبدالولی نیازی، نماینده بدخشان در مجلس اظهار داشت: “این صحبت های حکمتیار ناجوان مردانه بود. این صحبت ها جامعه جهانی را به تشویش میاندازد و دندان پاکستان را در برابر افغانستان تیز تر میسازد. عنوان کردن جنگ افغانستان را به شکل قومی جفا به حق مردم افغانستان است و تلاش دارند تا کشور را به دهه نود ببرند.”

نظیفه ذکی، نماینده کابل در مجلس نیز اضافه کرد: “هیچ گاه جنگ قومی و مذهبی درافغانستان نبوده و با این اظهارات میخواهند تا وضعیت را به سوی جنگ سوق بدهند و دیگر باید به این افراد فرصت داده نشود که موضوعات قومی را دامن بزنند.”

نماینده گان مجلس مردم در مجلس تاکید می ورزند که بسیاری از دسیسه ها به ویژه دامن زدن به موضوعات قومی ازسوی سازمان استخبارات بیرونی سازمان دهی میشود و باید جلو این دسیسه ها گرفته شود، درغیر آن وضعیت در کشور بدتر خواهد شد.

گزارشگر: رفیع صدیقی

Trending

خروج از نسخه موبایل