اخبار ساحوی

انتقاد والی بلخ از عدم هماهنگی میان حکومت و نهادهای کمک کننده در افغانستان

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۶, ۱۳۹۱)

ناهماهنگی میان نهادهای کمک کننده و حکومت افغانستان سبب شده که بیشتر برنامه های توسعه یی در محلات به ویژه در ولایت بلخ نا تمام باقی بماند.

عطا محمد نور والی بلخ در نشستی که در مورد توسعه و حکومت داری خوب در آن ولایت برگزار شده بود، در حالیکه از توسعه و پیشرفت در بلخ سخن گفت، از عدم هماهنگی میان ادارات و عدم حمایت حکومت مرکزی انتقاد کرد.

آقای نور می گوید، ناهماهنگی میان نهادهای کمک کننده و حکومت افغانستان سبب شده که بیشتر برنامه های توسعه یی در این ولایت نا تمام بماند.

آقای نور از حکومت مرکزی میخواهد تا سیستم کهنه حکومتداری را به شیوه های تازه و موثر تبدیل کند.

مسوولان محلی در بلخ  می گویند که برنامه توسعه یی پنج ساله ای را ترتیب داده اند که در صورت عملی شدن آن بلخ به یکی از ولایات نمونه در سطح کشور مبدل خواهد شد.

در همین حال آمنه افضلی وزیر کار و امور اجتماعی می گوید که بلخ یکی از ولایات نمونه در سطح افغانستان است و از برنامه های توسعه یی در این ولایت حمایت می کند.

عبدالخالق فراهی رییس اداره ارگانهای محلی نیز گفت که این اداره در هماهنگی و مشاوره با والیان در جهت بهبود حکومت داری و انکشاف ظرفیت ها، کارهای خود را انجام می دهد.

ولایت بلخ در شمال افغانستان از امنیت نسبتا خوبی برخوردار می باشد. این ولایت در جریان چند سال گذشته شاهد تطبیق پروژه های انکشافی زیادی بوده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل