اخبار ساحوی

انتقاد وزارت شهرسازی از عدم آغاز پروژه‌های وعده داده شده ساختمانی

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وعده‌های کشور چین برای ساختن ده‌هزار منزل مسکونی در افغانستان، تاکنون عملی نشده است.

حکومت چین در ابتدای تأسیس حکومت وحدت ملی و هنگام سفر رییس‌جمهور غنی، به آن کشور، وعده داده بود که ۱۰۰۰ منزل را مسکونی را به ارزش یک میلیارد دالر، در افغانستان اعمار کند.

هر چند قرار بود کار این پروژه دو سال پیش آغاز شود اما تاحال این کار صورت نگرفته است.

مسئولان در وزارت شهرسازی می‌گویند که کار دیزاین تخنیکی این پروژه تکمیل گردیده و به اداره تدارکات ملی فرستاده شده است اما این نهاد تاکنون آن را امضاء نکرده است.

حشمت الله ناصری، سخنگوی این وزارت می‌گوید: “این پروژه ده‌هزار خانه است و  نزدیک به یک میلیارد دالر در آن هزینه خواهد شد. این پروژه بسیار مهم است و ما برای آن آماده گی کامل داریم.”

به گفته مسئولان وزارت شهرسازی، مرحله نخست این پروژه ساخت ۱۴۰۰ منزل مسکونی را شامل می‌شود.

در همین حال، آگاهان امور اقتصادی، عملی کردن این پروژه‌ها را در عرصه اقتصاد کشور بسیار مهم می‌دانند و تاکید دارند که اداره تدارکات ملی باید این روند را به‌گونه سریع تکمیل کند.

تاج محمد تلاش، یک تن آگاه اقتصادی اظهار می‌دارد: “این تنها پروژه نیست، بلکه یک مسئله اعتماد‌سازی نیز است، اگر در اداره تدارکات ظرفیت وجود دارد باید بسیار وقت این پروژه عملی می‌شد.”

این در حالی است که چندی پیش وزارت شهرسازی و اراضی، گفته بود که بیش از ۳۵۰ شهرک غیر قانونی در سراسر افغانستان اعمار شده است و این وزارت تلاش دارد، تا این منابع بزرگ عایداتی را جنبه قانونی بدهند.

Trending

خروج از نسخه موبایل