رویداد های اخیر

انتقالات از طریق خط آهن ۲۵ درصد افزایش یافته است

Published

on

(Last Updated On: اسد ۷, ۱۴۰۲)

مسئولان اداره‌ خط آهن می‌گویند که انتقالات از طریق خط آهن در ربع اول سال جاری نسبت به سال پار ۲۵ درصد افزایش یافته و این انتقالات از طریق خطوط آهن حیرتان، آقینه، تورغندی و روزنک بوده است.

بخت الرحمن شرافت، رئیس این اداره در برنامه حساب دهی دولت به ملت روز شنبه (۷ اسد) گفت که در یک سال گذشته از طریق خطوط آهن کشور ۴.۵ میلیون متریک تن کالا انتقال یافته است که از این طریق این اداره ۳.۱ میلیارد افغانی عواید داشته است.

به گفته آقای شرافت کار ساخت فاز اول قطعه چهارم خط آهن هرات – خواف به طول ۴۳ کیلومتر به‌زودی آغاز می‌شود و در مدت ۱۶ ماه آینده تکمیل خواهد شد.

او تاکید کرد که پروژه «افغان ترانس» که آسیای مرکزی را به جنوبی و اروپای شرقی را به آسیای جنوبی وصل می‌کند کارهای‌ آن با هماهنگی کشورها به سرعت در جریان است.

بخت الرحمن شرافت، رئیس عمومی اداره خط آهن گفت: «در نشست اخیر ازبیکستان، افغانستان و پاکستان برای پلان یک ساله یک دفتر مشترک افتتاح شد که مسئولیت آن تکمیل سروی، آمادگی برای آغاز کار عملی و یافتن منابع مالی برای تمویل این پروژه است.»

به گفته مسئولان در این نهاد، قرار است کار ساخت خط آهن سپین بولدک – چمن هم آغاز شود. تکمیل ساخت خط آهن روزنک تا میدان هوایی هرات و همچنان آغاز کار ساخت خط آهن شبرغان – اندخوی از دیگر برنامه های این نهاد در سال روان است.

عبدالباری صدیقی، معاون مالی و اداری خط آهن گفت: «ما این پروژه ها را آغاز می‌کنیم و بیشتر آمادگی‌ها برای آن گرفته شده است. روند استملاک تقریباً تکمیل است و در سال روان نظارت و حفاظت از خط آهن در سطح کشور را منظم می‌سازیم.»

مسئولان این اداره می‌گویند مشکلات خط آهن کشور به گونه کامل تا زمانی حل نخواهد شد که افغانستان واگن خریداری نکند و این نهاد در تلاش است تا برای حل مشکلات خط آهن کشور واگن خریداری کند که با آن روند انتقالات سرعت بیشتر خواهد یافت.

Trending

خروج از نسخه موبایل