خبرهای تازه

انتقال ده ها میلیون دالر به خارج از کشور برای تولید گوشت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

اتاج تجارت و صنایع می گوید، سالانه ده ها میلیون دالر برای تولید گوشت از افغانستان به خارج انتقال داده می شود.

افغانستان اکنون هم بخش زیاد نیازمندی خود را از گوشت با تولید از خارج تمویل می کند.

بر اساس معلومات اتاق تجارت و صنایع، افغانستان سالانه ۱۳ هزار تن گوشت گاو را به ارزش ۲۲ میلیون دالر و ۴۲ هزار تن گوشت مرغ را به ارزش ۵۶ میلیون دالر تولید می کند.

مسوولان این نهاد می گویند، چندین بار این موضوع با وزارت زراعت در میان گذاشته شده تا با تولید گوشت در کشور از خارج شدن میلیون ها دالر به خارج جلوگیری شود.

میرزمان پوپل، عضو اتاق تجارت و صنایع افغانستان می گوید: “ما ظرفیت تولید گوشت را در کشور داریم و باید در این بخش کار می شد که نشده است، باید از خارج شدن میلیون ها دالر به خارج کشور جلوگیری می شد و تا حدی مشکلات مردم مرفوع می گردید.”

وزارت زراعت و مالداری می گوید، در این بخش کار های صورت گرفته و برای خود کفایی کشور از گوشت تولید شده در داخل تلاش ها جریان دارد، نمونه ای آن هم فعالیت نزدیک به ۱۱هزار فارم مرغداری است، که تولیدات خوب هم دارند.

لطف الله راشد، سخنگوی وزارت زراعت و مالداری می گوید: “اکنون افغانستان به ۲۷۰ تن گوشت مرغ نیاز دارد، که ۱۸۲ هزار تن آن اکنون در کشور تولید می شود، برای ارتقای ظرفیت در این بخش تلاش ها جریان دارد و تمرکز هم در این مورد بیشتر است.”

اتاق تجارت می گوید، سکتور خصوصی حاضر به سرمایه گذاری در این بخش است، اما در بخش واگزاری زمین از سوی وزارت زراعت مشکلات زیاد است.

Trending

خروج از نسخه موبایل