رویداد های اخیر

انفجار بر کاروان عضو مجلس نماینده‌گان؛ هشت تن جان باخته اند

Published

on

(Last Updated On: قوس ۳۰, ۱۳۹۹)

وزارت داخله امروز (یکشنبه، ۳۰ قوس) در یک اعلامیه میگوید که در نتیجه انفجار در ناحیه پنجم شهر کابل ۸ تن کشته شده اند و بشمول خان محمد وردگ، عضو مجلس نماینده‎‌گان بیشتر از ۱۵ تن دیگر زخم برداشته اند.

به گفته این وزارت این انفجار در منطقه سپین کلی رخ  داده‌است و به مردم محل خسارات هنگفت مالی را وارد کرده است.

این وزارت افزوده است که در میان زخمیان و جان باخته گان اطفال و زنان نیز شامل است.

اما مسعود  اندرابی، وزیر امور داخله میگوید که در این انفجار ۹ تن جان باخته و بیشتر از ۲۰ تن دیگر زخم برداشته است.

 در این اعلامیه آمده‌است که “تروریستان امروز با انجام یک حملهٔ تروریستی در مربوطات حوزه ۵ کابل دست به جنایت زدند. کودکان، زنان و کهن‌سالان شامل مجروحین این رویداد می‌باشند و به خانه‌های اطراف رویداد متذکره خسارات هنگفت وارد گردیده است. با تاسف هشت تن از هموطنان ما شهید و بالای ۱۵ تن به شمول خان محمد وردک عضو پارلمان مجروح گردیدند، این آمار ممکن تغییر کند.”

اعلامیه  همچمنان افزوده است که “نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در جریان ماه‌های اخیر و با تشدید حملات تروریستی، تمامی تحرکات و دسیسه‌های شوم دشمن را پاسخ دادند. دشمنان مردم افغانستان در سه ما اخیر ۳۷ حمله انتحاری و ۵۱۰ مورد انفجار ماین انجام دادند که با تاسف نزدیک به ۵۰۰ تن ملکی شهید و بالای ۱۰۵۰ تن دیگر مجروح گردیدند. این شیوه از حملات تروریستی در تمامی قوانین محاربه، جز جنایات جنگی محسوب می‌شود.”

تاکنون مسوولیت این رویداد را کسی به عهده نگرفته است.

این در حالی است که در این اواخر قتل‌های هدفمند افزایش یافته است و چند روز قبل معاون والی کابل در یک انفجار ماین مقناطیسی با یک همکارش کشته شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل