Connect with us

اخبار ساحوی

انفجار ماین در ولایت فاریاب چهار کودک را زخمی کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

در نتیجه انفجار ماین کارگزاری شده طالبان مسلح در ولسوالی المار ولایت فاریاب چهار کودک چوپان زخم برداشتند.

به گزارش از دفتر مطبوعاتی فرماندهی پولیس ولایت فاریاب عصر روز دوشنبه هفته جاری در اثر انفجار ماین دست ساز مخالفان که به منظور هدف قرار دادن نیروهای امنیتی در مسیر روستای چویمت و چغاتک ولسوالی المار در کنار جاده جاسازی شده بود، چهار کودک ۹ الی ۱۳ ساله زخم برداشتند.

عبدالکریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب میگوید که این کودکان توسط خانواده های شان به بیمارستان میمنه منتقل شدند و وضعیت صحی آنان خوب است.

در هفته های پسین این سومین بار است که کودکان در این ولایت قربانی ماین های جاسازی شده و یا پرتاب هاوان های گروه طالبان قرار میگیرند.

Advertisement

اخبار ساحوی

پاکستان ۲.۵ میلیون دالر غرامت به خانواده های پنج چینی کشته شده در حمله انتحاری پرداخت می‌کند

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۴, ۱۴۰۳)

وزارت مالیه پاکستان اعلام کرده که این کشور ۲.۵۸ میلیون دالر را به عنوان غرامت به خانواده‌های پنج انجنیر چینی که در ماه مارچ از اثر حمله انتحاری در ایالت خیبر پختونخوا کشته شدند، پرداخت خواهد کرد.

این انجنیران چینی در شهر بشام هنگامی که به سمت محل کار شان در بند برق داسو، بزرگترین بند برق پاکستان، می‌رفتند مورد حمله قرار گرفتند.

به گزارش اسوشیتدپرس، وزارت مالیه پاکستان پنجشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت همچنین ۸ هزار و ۹۵۰ دالر را به خانواده راننده پاکستانی که در حمله بیست و ششم مارچ کشته شد، پرداخت خواهد کرد.

دولت پاکستان ادعا می‌کند که این حمله در افغانستان برنامه ریزی شده بود و بمب گذار یک شهروند افغان بود. امارت اسلامی افغانستان اما این اتهامات را رد کرده است.

هزاران چینی در پروژه‌های مرتبط با دهلیز اقتصادی چین و پاکستان کار می‌کنند. برخی از آنان در سال‌های اخیر مورد حمله شبه نظامیان قرار گرفته اند که آنها را به غارت منابع معدنی متهم می‌کنند.

Continue Reading

اخبار ساحوی

ابراهیم رئیسی و هیات همراه وی در سانحه سقوط چرخبال جان باختند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۳۱, ۱۴۰۳)

ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی والی آذربایجان شرقی در سانحه سقوط چرخبال جان باختند.

لاشه چرخبال حامل ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان و هیات همراه آنها در مختصات مشخص شده توسط طیاره بدون سرنشین آکینجی ترکیه یافته شد.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر ایران در گفتگو با تلویزیون دولتی این کشور از یافته شدن لاشه چرخبال حامل ابراهیم رئیسی و هیات همراه او در شمال استان آذربایجان شرقی خبر داد.

یک فروند طیاره بدون سرنشین آکینجی ساعاتی پیش محل دقیق لاشه چرخبال مذکور را شناسایی و اطلاعات مربوطه توسط ترکیه در اختیار مقام‌های ایرانی قرار گرفته بود.

تیم‌های کمک و نجات ایرانی پس از چندین ساعت موفق به یافتن لاشه چرخبال مذکور شده اند.

Continue Reading

اخبار ساحوی

رییس جمهور روسیه به هدف گسترش مشارکت استراتژیک با شی وارد بیجینگ شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۳)

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه برای گفتگو در مورد گسترش «مشارکت استراتژیک» با شی جین‌پینگ، همتای چینی‌اش وارد بیجینگ شده است.

رویترز گزارش داده که پوتین روز پنج‌شنبه (۲۷ثور) وارد بیجینگ شده است.

مسکو امیدوار است که این سفر بتواند، «مشارکت استراتژیک» میان دو کشور قدرت‌مند رقیب «ژئوپلیتیکی» امریکا را گسترش دهد.

پوتین در مصاحبه با خبرگزاری شین‌هوا از شی برای کمک به ایجاد این مشارکت با روسیه برمبنای منافع ملی و اعتماد متقابل قدردانی کرده است.

رییس جمهور روسیه افزوده است: «ما تلاش خواهیم کرد که همکاری نزدیک‌تری در زمینه صنعت و فناوری پیشرفته، فضا و انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز، هوش مصنوعی، منابع انرژی تجدیدپذیر و سایر بخش‌های نوآورانه ایجاد کنیم.»

براساس گزارش، پوتین با انتخاب چین برای اولین سفر خارجی خود پس از ادای سوگند برای یک دوره شش ساله که حداقل تا سال ۲۰۳۰ در قدرت باقی خواهد ماند، پیامی را در مورد اولویت‌های و عمق روابط شخصی خود با شی به جهان ارسال کرده است.

پوتین ۷۱ ساله و شی ۷۰ ساله در مراسم جشن ۷۵ ساله‌گی جمهوری خلق چین توسط اتحاد جماهیر شوروی که در سال ۱۹۴۹ توسط مائو تسه تونگ اعلام شده بود، شرکت خواهند کرد.

گفتنی است که چین و روسیه در فبروری ۲۰۲۲ در سفر پوتین به بیجینگ، «شراکت بدون محدودیت» را اعلام کرده بودند.

ایالات متحده چین را به‌عنوان بزرگترین رقیبش و روسیه را به‌عنوان بزرگترین تهدید علیه دولت و مردم خود می‌داند.

قرار است پوتین طی این سفر از «هاربین» در شمال‌شرقی چین، شهری که روابط قوی با روسیه دارد نیز دیدن کند.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که چین در سال‌های اخیر روابط تجاری و نظامی خود را با روسیه به دلیل تحریم‌های امریکا و متحدانش علیه این دو کشور، افزایش داده است.

رهبران کشورهای غربی، به خصوص ایالات متحده نقش چین را در کمک به روسیه برای مقابله با تحریم‌ها مهم عنوان کرده‌اند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!