خبرهای تازه

انفجار موتربمب در کابل جان ۴ تن را گرفت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

حوالی ساعت ۸:۴۰ صبح امروز(جمعه، ۱۰ جوزا) انفجاری در ناحیه نهم شهر کابل به وقوع پیوست که در نتیجه چهار غیرنظامی جان باخته و هفت تن دیگر زخم برداشته اند.

وزارت امور داخله با تایید این خبر می‌گوید که یک عراده واسطه‌ی مملو از مواد انفجاری، کاروان نیروهای خارجی را در ساحه قلعه وزیر مربوط حوزه نهم امنیتی آماج قرار داده است.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت امور داخله به آریانانیوز میگوید که در این رویداد چهار فرد ملکی جان باخته و سه تن دیگر زخم براشته اند.

آقای رحیمی می‌گوید: “این حمله برخاسته ازیک موتربمب بود که درآن چهار تن از هم وطنان ما به شهادت رسیده اند و سه تن دیگرشان زخمی شده اند.”

گروه طالبان با نشر اعلامیه ای مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است. در اعلامیه این گروه آمده است که در این رویداد ده سرباز خارجی کشته شده اند.

در همین حال، دفتر رسانه‌های نیروهای امریکایی در افغانستان، تأیید می‌کند که در انفجار موتر بم‌گذاری شده امروز، در ناحیه نهم شهر کابل، چهار سرباز امریکایی زخم برداشته‌اند.

این در حالی است که روز گذشته نیز یک انفجار در مربوطات حوزه پنجم شهر کابل در منطقه چهاراهی قنبر در نزدیکی دانشگاه نظامی «مارشال محمد قسیم فهیم» رخ داد که در نتیجه شش تن جان باختند و مسوولیت آن حمله را نیز گروه تروریستی داعش به عهده گرفت، این گروه، نوار تصویری لحظات وقوع حمله در برابر این مرکز نظامی را نیز نشر کردند.

Trending

خروج از نسخه موبایل