اخبار ساحوی

انقره به تلاش هایش برای آوردن صلح در افغانستان ادامه می دهد- اوغلو

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

نخست وزیر ترکیه می گوید،  انقره به تلاش هایش برای آوردن صلح در افغانستان با وجود حمله انتحاری بر موتر سفارت این کشور در کابل، ادامه می دهد.

احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه ضمن محکوم کردن این حمله و کشاندن عاملان آن به عدالت، می افزاید:

دولت ترکیه  به تلاش هایش برای صلح و ثبات در افغانستان همچنان مصمم است . 

احمد داوود اوغلو  نخست وزیر ترکیه میگوید:

این گونه حملات بزرگترین توهین به حقوق انسانی و بشری است و ما آن را نکوهش می کنیم. ترکیه هیچ وقت از وعده خود نمی گذرد و مصمم به حفظ تلاش هایش برای صلح و ثبات در افغانستان با وجود حملات و بدون درنظرداشت دلایل درعقب آن است. ما عاملان آن را محکوم می کنیم و در انتظار به مجازات رسیدن آنها هستیم.

این مقام نخست ترکیه می گوید: حضور نظامی ترکیه در افغانستان در یک نقش غیر جنگی ادامه خواهد یافت.

این در حالیست که پیش از این نخست وزیر ترکیه ماه گذشته گفت که این کشور شمار سربازانش در افغانستان را از هفتصد سرباز به یک هزار و یکصد سرباز برای ادامه آموزش و تجهیز ارتش افغانستان، افزایش می دهد.

پس ازاین رویداد رییس جمهورافغانستان با همتای ترکی اش صحبت تیلفونی کرده و نسبت به جان باختن سربازترکی به وی تسلیت گفته است.

همچنان گفته است که تهدید تروریزم تغییر کرده است و برای محو آن به تلاش های منطقه یی و جهانی نیاز است .

مهاجم انتحاری روز پنجشنبه موتر مملو از مواد انفجاری اش را به موتر یک نماینده بلند رتبه ترکیه در افغانستان تصادم داد که بر اثر آن یک سرباز ترکی کشته شد و یک سرباز دیگر زخم برداشت.

طالبان مسوولیت این حمله را برعهده گرفته؛ اما افزوده اند که، هدف آنها کاروان نیروهای امریکایی بوده، نه شهروندان کشورهای دیگر.

گزارشگر: فهیم نوری 

Trending

خروج از نسخه موبایل