رویداد های اخیر

انوارالحق کاکر: ما بی‌تفاوتی افغانستان در برابر حملات تی‌تی‌پی بر پاکستان را تحمل نخواهیم کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۹, ۱۴۰۲)

صدراعظم حکومت موقت پاکستان بار دیگر از امارت اسلامی افغانستان خواسته است یا اعضای تحریک طالبان پاکستانی را به اسلام‌آباد تسلیم دهند و یا هم در برابر آنان اقدام کنند.

انوارالحق کاکر در گفتگو با رسانه جیونیوز پاکستان امارت اسلامی را به بی‌تفاوتی در برابر اعضای تحریک طالبان پاکستانی متهم کرده و گفته است که حملات این گروه بر پاکستان غیر قابل پذیرش است.

با گذشت بیش از دو سال از حاکمیت امارت اسلامی و تعهد امارت اسلامی مبنی بر استفاده نشدن خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر، پاکستان یگانه کشور است که مدعی است خاک افغانستان علیه‌اش استفاده می‌شود.

انوارالحق کاکر، صدراعظم موقت پاکستان می‌گوید: «این به دولت افغانستان بستگی دارد که آیا تی‌تی‌پی را به ما تسلیم می‌کنند یا علیه شان اقدام می‌کنند. این قابل قبول نیست که تی‌تی‌پی مصوونیت داشته باشد و دولت افغانستان با بی‌تفاوتی به آنها نگاه کند و آنها به غیرنظامیان و نیروهای امنیتی پاکستان حمله کنند. حالا باید پاسخ دهیم، ما بی‌تفاوتی افغانستان در برابر حملات تی‌تی‌پی بر پاکستان را تحمل نخواهیم کرد.»

آقای کاکر مدعی شده است که حاکمان کنونی افغانستان می‌دانند که تحریک طالبان پاکستانی حملات خود را علیه این کشور در کجا طراحی و اجرا می‌کنند. اما امارت اسلامی حضور و فعالیت تحریک طالبان پاکستانی را در خاک افغانستان رد می‌کند و می‌گوید این مشکل داخلی پاکستان است و افغانستان ضامن امنیت در پاکستان نیست.

درهمین حال، رئیس شورای علمای پاکستان هم با دفاع از اخراج مهاجران افغان مبنی بر افغان‌های که سند ندارند گفته است هدف از اخراج مهاجران تامین امنیت پاکستان است.

محمد طاهر محمود اشرفی مدعی شده که شماری از افغان‌ها در ناامنی‌های پاکستان دست دارند. هرچند او در باره این ادعایش هیچ مدرکی ارایه نکرده است.

در حال حاضر روابط میان کابل و اسلام‌آباد بر سر تی‌تی‌پی و اخراج اجباری مهاجران ظاهراً تیره شده هرچند که وزارت خارجه پاکستان گفته است کانال‌های ارتباطی با کابل را حفظ کرده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل