تجارت

اولین شرکت کارگوی هوایی افغانستان افتتاح شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۳, ۱۴۰۲)

اولین شرکت کارگوی هوایی کشور روز شنبه (۲۳ ثور) با حضور مقامات ارشد امارت اسلامی افغانستان در میدان هوایی کابل افتتاح شد.

وزیر صنعت و تجارت در مراسم افتتاح این شرکت گفت که آنان در بخش کارگوی هوایی مشکلاتی زیادی داشتند و حالا با فعال‌شدن این شرکت امیدواری‌ها برای گسترش انتقال کالا از طریق هوا بیشتر شده است.

نورالدین عزیزی بازار رقابتی را عنصر رشد کشور دانسته، از تولیدکنندگان داخلی خواست تا در تولید محصولات با کیفیت توجه کرده و اعتماد مشتریان را حفظ کنند.

او گفت: «فقط خواهش ما این است که هر برنامه‌ای را که پیش می‌بریم، انحصاری نباشد. رقابتی باید باشد. اموال ما رقابت کند. کرایه‌ای را که می‌گیریم رقابتی باشد.»

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری کشور نیز فعال‌شدن کارگوی هوایی را یک گام مثبت به منظور گسترش روابط تجارتی افغانستان با جهان دانسته از امارت اسلامی خواست تا با شرکت‌ها در کار انتقال تولیدات همکاری کند زیرا بیشتر میوه‌های تازه و خشک کشور از طریق هوا به کشورها انتقال می‌یابد.

شیرباز کمین زاده، رییس اتاق صنایع ومعادن، گفت: «تجار ما باید به‌گونه مطمئن اموال خود را صادر کنند. مسوولین محترم کارگو را به زود ترین فرصت تفتیش کنند تا ضایع نشود.»

محمد یونس مهمند، معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، گفت: «کارگو در شرایط کنونی افغانستان بسیار مهم است. خواست من از این شرکت این است که مطابق قوانین و مقررات امارت اسلامی افغانستان عمل کند.»

مسوولان این شرکت هم اطمینان داده‌اند که با صداقت اموال تاجران را انتقال خواهند داد و تلاش می‌کنند تا فعالیت‌های شان ‌را گسترش دهند.

عبدالکریم عارفی، مسوول شرکت کارگو، گفت: «این روز را به فال نیک گرفته امیدوار هستیم که بخیر ما بتوانیم در این عرصه و عرصه‌های مختلف قدم‌های خوب دیگر را شاهد باشیم.»

به باور آگاهان اقتصادی هرچند صادرات از طریق هوا مصارف بیشتر می‌طلبد اما با توجه به شرایط اقتصادی‌ که کشور دارد، باید از هر راه ممکن استفاده شود تا اقتصاد کشور تقویت یابد.

Trending

خروج از نسخه موبایل