علم و تکنالوژی

اکثر ۱۰۰ میلیون نفری که در تریدز ثبت نام نمودند استفاده از آن را متوقف کردند

Published

on

(Last Updated On: اسد ۷, ۱۴۰۲)

مارک زاکربرگ، رئیس اجرایی متا روز جمعه به کارمندان این شرکت گفت که تریدز، رقیب جدید تویتر، پس از اینکه بیش از نیمی از کاربران این شبکه اجتماعی استفاده فعالانه از آن را متوقف کردند، به دنبال راه‌هایی برای علاقه‌مند نگه داشتن کاربران است.

تریدز در ۵ جولای راه اندازی شد و بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر را در کمتر از پنج روز ثبت نام کرد. اما ایلان ماسک می‌گوید افراد بیشتری به تویتر باز می گردند.

زاکربرگ روز گذشته به کارمندان متا گفت: «بدیهی است که اگر بیش از ۱۰۰ میلیون نفر ثبت‌ نام کنید، از نظر ایده‌آل عالی خواهد بود که همه آنها یا حتی نیمی از آن‌ها فعال باشند. ما هنوز آنجا نیستیم.»

اطلاعات شخص ثالث نشان می‌دهد که تریدز ممکن است بیش از نیمی از کاربران فعال خود را از دست داده باشد. شرکت تجزیه و تحلیل وب «سیمیلر وب» گزارش داد که کاربران فعال روزانه تریدز در اندروید از ۴۹ میلیون در ۷ جولای به ۲۳.۶ میلیون در ۱۴ جولای و سپس به ۱۲.۶ میلیون در ۲۳ جولای کاهش یافت.

«سیمیلر وب» نوشت: «ما هنوز ارقام روزانه برای آی او اس در دست نداریم، اما گمان می‌کنیم الگوی رونق و رکود مشابه است. تریدز مانند یک راکت بلند شد و پیوند نزدیک آن با اینستاگرام به عنوان تقویت‌کننده بود. با این حال، توسعه‌دهندگان تریدز اگر می‌خواهند بررسی برنامه را به عادت روزانه کاربران تبدیل کنند، باید ویژگی‌های از دست رفته را پر کنند و برخی ویژگی‌های جدید و منحصر به فرد را اضافه کنند.»

زاکربرگ به کارمندان گفته است که حفظ کاربران بیشتر از آن حدی صورت گرفته که مدیران شرکت متا انتظار داشتند.

او گفت که کاهش استفاده از تریدز یک امر عادی است و انتظار می‌رود با افزودن ویژگی‌های بیشتری به برنامه، از جمله نسخه دسکتاپ و قابلیت جستجو، حفظ کاربران رشد کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل