اخبار ساحوی

اگر حکومت وحدت ملی مشکلات انتخاباتی را حل نکند عمر کمتر خواهد داشت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

 

ارگ و کاخ سپیدار بر سر معرفی نامزد وزارت دفاع و آغاز کار کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی به بن بست رسیده اند.

برخی اعضای شورای ملی میگویند، اگر رییس جمهور و رییس اجراییه این بن بست را زودتر حل نکنند  ، حکومت وحدت ملی عمرش کمتر از چهار سال دیگر خواهد بود.

همزمان یک عضو کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی تاخیر در آغاز کار این کمیسیون را برای نظام سیاسی افغانستان کشنده میخواند.

پس لرزه های گزینه برد انتخابات 93 و تنش های دو رهبر حکومت هنوز مردم را می آزارد.

رییس جمهور و رییس اجراییه هنوز نتوانسته اند بر سر بسیاری موارد از جمله معرفی نامزد وزیر دفاع و آغاز کار کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی به توافق نهایی دست یابند.

چیزی که برخی اعضای شورای ملی نامش را بن بست مینامند  .

محمد فیصل سمیع ـ سناتور در این مورد می گوید ” فکر ما این است که رییس صاحب جمهور و رییس اجراییه تا هنوز در باره وزیر دفاع ملی و کمیسیون اصلاحات انتخاباتی توافق نکرده اند و این نشان میدهد که بن بستی در حکومت وجود دارد ، اگر این مشکلات حل نشود باور ما این است که

حکومت دوامدار نخواهد بود.”

صادقی زاده نیلی ـ عضو مجلس نمایندگان  میگوید “امیدواریم در موضوع وزارت دفاع ملی زودتر تصمیم بگیرند دولت مردان و ایجاد کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی هم یک نیاز اولیه است و باید زودتر این کمیسیون آغاز به کار کند.”

در همین حال برخی اعضای کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی که نمیخواهند از آنان نام برده شود ، به آریانا نیوز میگویند، حکومت تا کنون هیچ اراده ی برای آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی نشان نداده است.

یک عضو این کمیسیون به آریانا نیوز تاخیر در آغاز کار این کمیسیون را برای نظام سیاسی افغانستان کشنده میخواند.

عزیز رفیعی ـ عضو کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی میگوید” اگر کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی نتواند اعتماد از دست رفته مردم را دوباره احیا کند بزرگترین مشروعیت نظام سیاسی از دست خواهد رفت و تاخیر در آغاز کار این کمیسیون ضربه مهلک بر کمیسیون و نظام سیاسی خواهد بود.”

پیش از این منابع در ریاست اجراییه گفته بوند که اختلاف ها بر سر معرفی رییس کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی حل شده و دو طرف بر گزینش جانداد سپین غر به عنوان رییس این کمیسیون توافق کرده اند.

در تازه ترین مورد خواستیم دیدگاه ریاست جمهوری و ریاست اجراییه را داشته باشیم ، اما هیچ یک از سخنگویان این دو نهاد آماده ابراز نظر در این باره نشدند.

گزارش نصرت پارسا

Trending

خروج از نسخه موبایل