پیشرفت و ترقی در افغانستان

ایجاد اتحادیه زنان شاغل در ولایت هرات

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

اتحادیه زنان شاغل جهت حمایت از حقوق زنان در افغانستان در ولایت هرات ایجاد شد. مسوولین این نهاد ارگان های دولتی و موسسات را به سهل انگاری در جذب زنان شاغل در ادارات دولتی متهم می کنند.

فواد احمدی گزارشگرراديو- تلويزيون آريانا گزارش می دهد:

هدف از ایجاد اتحادیه زنان شاغل که با حضور مقام های محلی و شماری از سناتوران در شهر هرات فعالیت خود را رسما آغاز کرد رسیدگی به مشکلات زنان شاغل عنوان شده است.

عاطفه منصوری رییس موسسه انکشاف جامعه نوین و عضو این اتحادیه می گوید:

طی ده سال گذشته توجه آنچنانی به وضعیت زنان شاغل در افغانستان از سوی دولت و نهاد های خارجی صورت نگرفته است. او می افزايد این نهاد برای حمایت از زنان در تمام افغانستان ایجاد شده است. در عین حال شماری از زنان اشتراک کننده در این همایش می گویند  طی ده سال گذشته زنان در افغانستان تلاش های زیادی برای بدست آوردن حقوق از دست رفته خود انجام داده اند که به نتایجی مثبتی نیز رسیده اند.

این اتحادیه به مشکلات زنان شاغل در سرتاسر افغانستان رسیدگی خواهد کرد و از آن طریق تلاش می کند تا زنان را به کار بگمارد.

ما طی این چند سال تلاش کردیم تا بتوانیم زنان شاغل را دور یک محور جمع کنیم.

این برای زنان بسیار گام ارزنده ای است که در هرات برداشته شده است.

در عین حال داود صبا والی هرات از آمادگی ها جهت حمایت از اتحادیه زنان شاغل سخن گفت و تاکید کرد که زنان طی ده سال گذشته در افغانستان  نقش خوبی را برای اعاده حقوق خود و ساختن حکومت انجام داده اند. پیش از این شماری از زنان تجارت پیشه در هرات از بی توجهی مقام های دولتی به رشد تجارت زنان شکایت داشتند. این زنان تجارت پیشه میگویند در صورتیکه از سوی دولت و نهاد های بین المللی توجه ای صورت گیرد با راه اندازی فابریکه ها زنان بیشتری را به کار خواهند گرفت که در نتیجه باعث بلند رفتن سطح درآمد فامیل ها به ویژه زنان خواهد شد. در حال حاضر چندین فابریکه کوچک تولیدی مواد غذایی که از سوی زنان اداره می شود در هرات مشغول به فعالیت هستند

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Trending

خروج از نسخه موبایل