اخبار ساحوی

ایجاد سیستم ارائه معلومات برای نخستین‌‎بار در وزارت ترانسپورت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

برای نخستین‌بار تمامی شهروندان کشور می‌توانند معلومات درباره پروژه‌های زیربنایی وزارت ترانسپورت را در سراسر کشور به‌دست بیاورند.

یما یاری، وزیر ترانسپورت در یک نشست خبری، می‌گوید که با ایجاد این سیستم شهروندان کشور می‌توانند تمامی کاستی‌های را که در پروژه‌ها مشاهده می‌کنند به‌صورت مستقیم با این وزارت شریک سازند.

آقای یاری، می‌گوید این سیستم در دو سال تکمیل گردیده و ایجاد آن می‌تواند در شفافیت، حساب‌دهی از پروژه‌ها و جلوگیری از فساد کمک کند.

آقای یاری می‌گوید: “این سیستم از خود یک دشبورد دارد که معلومات عمومی تمامی پروژه‌های وزارت در آن درج است به‌صورت عمومی که ما چند پروژه داریم، در کدام بخش، در کدام ولایت، در کدام ولسوالی، ارزش این پروژه‌ها چقدر است، فیصدی کار این پروژه‌ها چیست، مشکلات این پروژه‌ها چیست.”

با ایجاد این سیستم شهروندان کشور می‌توانند تمامی کاستی‌ها در مورد پروژه‌های زیربنایی را ثبت کنند و به شکایت‌های شان رسیده‌گی صورت گیرد.

در همین حال، وزیر ترانسپورت می‌افزاید که معلومات پروژه‌ها همه روزه در این سیستم به‌روز خواهند شد و می‌تواند در راستای نظارت و اداره از پروژه‌ها کمک زیادی کند.

آقای یاری، اظهار می‌دارد: “بر اساس این سیستم مردم ما می‌توانند که حساب بخواهند از وزارت، از ما، از هم‌کارهای ما که پروژه‌های شان به وقت و مطابق به ستندردها تکمیل می‌شود یا نی، اگر مشکلاتی هم باشد ما را در جریان می‌گذارند.”

پیشتر از این شهروندان از عدم نظارت کار پروژه‌های عامه نگران بودند که به باور آنان این امر باعث می‌شد این پروژه‌ها کیفیت بهتر نداشته باشند.

گزارشگر: ادریس قادری

Trending

خروج از نسخه موبایل