اخبار ساحوی

ایجاد یک مرکز بزرگ تصفیه نفت درآینده نزدیک

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزیر معادن افغانستان میگوید: برخی ولایت های شمالی دارای منابع زیر زمینی نفت میباشد که با ایجاد مرکز تصفیه نفت، افغانستان به سوی خود کفایی نزدیکتر میشود.

مسوولان این وزارت از ایجاد ساختمان ها در حوزه نفتی افغان تاجیک در ولایت فاریاب نیز یاد آوری نموده میگوید که همین اکنون در ولایت جوزجان در شمال افغانستان گاز استخراج میشود و در همان جا تصفیه نیز صورت میگیرد که از آن طریق گاز مورد نیاز شماری از باشنده های این ولایت تامین میگردد.

به گفته آقای شهرانی گاز تولید شده در حال حاضر نیازمندی کارخانه کود و برق مزار شریف را نیز تامین میکند.

با آینهم وزارت معادن در حال ایجاد ساختمان ها به منظور استخراج نفت از حوزه نفتی افغان تاجیک در شمال افغانستان است که درآینده نزدیک کار استخراج آن نیز آغاز میگردد.

وزیر معادن از بازسازی هشت حلقه چاه گازدار در این ساحه سخن میزند و میگوید: در نظر دارند که تمام چاه های گازدار را در این منطقه بازسازی کنند.

وحید الله شهرانی میگوید: قرار داد استخراج نفت از حوزه افغان تاجیک در اوایل سال آینده خورشیدی به داوطلبی جهانی سپرده خواهد شد که این کار، نه ماه را در بر خواهد گرفت.

به باور شماری از آگاهان اقتصادی کشور افغانستان سرشار از منابع طبیعی و نفتی میباشد که میتواند در قسمت مواد سوختی و آنتقال آن به بیرون از مرز افغانستان را تمویل اقتصادی نماید، اما چنگ های تحمیلی و شرایط نا مناسب سبب شده بود که این منابع دست نا خورده بماند.

Trending

خروج از نسخه موبایل