اخبار ویژه

ایران ادعاها مبنی بر تجهیز طالبان از سوی تهران را رد کرد

Published

on

(Last Updated On: اسد ۲۷, ۱۳۹۹)

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادعای مایک پومپیو وزیر خارجه امریکا مبنی بر اینکه تهران به گروه طالبان اسلحه فراهم میکند، را رد کرده است.

آقای خطیب زاده در یک گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفته است: “آنچه امروز در افغانستان میگذرد نتیجه جنگ افروزی و مداخلات امریکا در امور افغانستان است.”

رسانه های ایرانی به نقل از خطیب زاده گفته است که پومپیو این اظهارات را برای لاپوشانی ادعا ها مبنی بر حمایت امریکا از داعش، گفته است.

خطیب زاده افزوده است که اتهامات وارده از سوی پومپیو نوعی “فرافکنی و تلاشی برای انحراف افکارعمومی مردم افغانستان از کمکهای واشنگتن به داعش است.”

وی در ادامه گفته است: “در مورد هویت هلیکوپترهایی که برای کمک به داعش در حریم هوایی تحت پوشش ناتو در افغانستان به پرواز در می آیند، توضیحاتی نداده است.”

این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران در حالی به میان میاید که مایک پومپیو هفته ی گذشته در گفتگو با «Radio Free Europe» گفته بود که ایران هنوز هم در حال تجهییز طالبان است کاری که در گذشته روسیه میکرد.

پومپیو گفته بود: “ما همه چیز را مشخص ساخته ایم. ما تاریخ را میدانیم. میدانیم که روسیه در گذشته طالبان را تجییز می‌کرده است. ما میدانیم که ایرانی ها در حال حاضر در حال تجهییز نظامی گروه طالبان هستند. ما این حقایق را میدانیم.”

پومپیو افزوده بود: “توقعات مان را برای هر یک از آنان مشخص کرده ایم. ما هرکاری برای حفاظت و دفاع از هر سرباز امریکایی، اهل کشور چک و یا عضو گروه حمایت قاطع می‌کنیم. ما قبلا این کار را کرده ایم، میکنیم و تا زمانی که سربازان ما در افغانستان هستند، به آن ادامه خواهیم داد.”

Trending

خروج از نسخه موبایل