تجارت

ایران ۶۷ هزار تن محصولات زراعتی را از طریق مرز دوغارون به افغانستان صادر کرده است

Published

on

(Last Updated On: دلو ۸, ۱۴۰۲)

مقام‌های محلی در شهر تایباد ولایت خراسان رضوی ایران اعلام کرده اند که ۶۷ هزار تن انواع محصولات زراعتی از حمل تا جدی سال جاری از طریق مرز دوغارون به افغانستان صادر شده است.

مهدی شیردل، حاکم شهر تایباد روز شنبه در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا گفته است که این میزان محصولات زراعتی شامل ۳۵ هزار تن کچالو، ۱۰ هزار و ۷۰۰ تن سیب، سه هزار و ۵۰۰ تن مالته و ۱۷ هزار و ۸۰۰ تن سایر محصولات است.

وی ادامه داد: همچنین در همین مدت، ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن محصول زراعتی به سمت افغانستان ترانزیت شده است که کنجد، کشمش، ماش و انواع دانه های روغنی از مهم‌ترین این محصولات است.

این مقام به واردات محصولات زراعتی از افغانستان از طریق مرز دوغارون اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان ماه جدی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن کشمش، کنجد، برنج و دانه های گیاهی از افغانستان وارد مرز دوغارون شده است.

شیردل بیان کرد: سال گذشته بیشترین مقصد کالاهای ترانزیت شده از افغانستان به مقصد کشور عراق به وزن ۲۰ هزار و ۸۰۰ تن، امارات ۹ هزار و ۵۰۰ تن و ترکیه سه هزار و ۷۰۰ تن میوه خشک بود.

ایران یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجارتی افغانستان محسوب می‌شود.

حدود دو ماه قبل، مشاور اقتصادی نماینده خاص رئیس جمهور ایران در امور افغانستان از افزایش ۴ درصدی صادرات غیر نفتی به افغانستان خبر داده بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل