اخبار ساحوی

ایمل فیضی: پاکستان برای همکاری در روند صلح خواستار قطع روابط افغانستان با هند است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

ایمل فیضی سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که پاکستان برای همکاری در روند صلح با طالبان، خواستار قطع روابط میان افغانستان و هند می باشد.

آقای فیضی گفت که پاکستان به این دلیل از گروه های مخالف مسلح دولت افغانستان حمایت می کند و در تلاش است تا مانع موفقیت برنامه صلح شود.

به گفته او امضای پیمان همکاری استراتیژیک میان کابل و اسلام آباد، اعزام افسران اردوی ملی برای آموزش به پاکستان و قطع روابط کابل با دهلی از خواست های اسلام آباد برای راضی کردن طالبان به روند صلح است.

سخنگوی ریاست جمهوری می گوید تن دادن به این خواست های اسلام آباد نا ممکن است، زیرا هند از متحدین اصلی افغانستان است و دو کشوردارای مشترکات زیاد می باشند.

این در حالی است که دو روز پیش جاوید لودین معین سیاسی وزارت خارجه نیز از سیاست های پاکستان در قبال افغانستان انتقاد کرده بود.

همزمان با این، سفر یک هیات افسران اردوی ملی برای انجام تمرینات نظامی به پاکستان نیز لغو شد. گفته می شود که این سفر به دلیل حملات راکتی پاکستان بر ولایت کنر لغو شده است.

این گفته ها در حالی مطرح می شود که اخیرا پاکستان ادعا کرده بود که طالبان پاکستانی در بخش های مرزی افغانستان به ویژه ولایت های کنر و نورستان پنهان شده اند.

افغانستان این ادعا را رد کرده و گفته است درصورتیکه پاکستان اسناد و شواهدی در دست دارد باید به دولت افغانستان و جامعه جهانی ارائه کند.

تنش در روابط دو کشور در حالی بالا گرفته که قرار است رییس جمهور کرزی برای گشایش دفتر طالبان در قطر به آن کشور سفر کند.

این سفر به دعوت رسمی امیر قطر صورت می گیرد و قرار است بحث هایی در خصوص مذاکرات صلح نیز صورت گیرد.

با آنکه افغانستان همواره بر نقش پاکستان در روند مذاکرات صلح با طالبان تاکید کرده است، اما آن کشور تا کنون هیچ اقدام موثری را در زمینه انجام نداده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل