Connect with us

International Sports

بابر اعظم از سمت کپتانی تیم کریکت پاکستان استعفا داد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۲۴, ۱۴۰۲)

پس از شکست پاکستان در جام جهانی کریکت بابر اعظم، کپتان سابق تیم ملی کریکت پاکستان روز چهارشنبه (۲۴عقرب) گفت که از سمت کپتانی تیم ملی از هر سه فارمت بازی کریکت استعفا می‌دهد.

آقای اعظم اما گفته است که با تیم ملی کریکت به بازی ادامه خواهد داد.

اعظم پس از دیدار با ذکا اشرف، رئیس بورد کریکت پاکستان در لاهور، در صفحه اکس اعلام کرده است که: «امروز، من به عنوان کپتان پاکستان از همه فارمت‌ها استعفا میدهم.»

وی در ادامه افزوده است: «این تصمیم دشوار است، اما من احساس می‌کنم زمان مناسبی برای این تصمیم است. من به عنوان یک بازیکن در هر سه فارمت به نمایندگی از پاکستان ادامه خواهم داد.»

این درحالی است که در جام جهانی کریکت امسال پاکستان پنج بازی از ۹ بازی خود را باخت، از جمله شکست سنگین در برابر افغانستان، که رهبری بابر اعظم را زیر سوال برد.

International Sports

مسی برای هشتمین بار توپ طلا را از آن خود کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۹, ۱۴۰۲)

لیونل مسی، ابر‌اسطوره آرجنتینی فوتبال جهان برای هشتمین بار در تاریخ توپ طلای فوتبال جهان که به واسطه مجله معتبر فرانسوی «فرانس‌فوتبال» اهدا می‌شود را از آن خود کرد.

مراسم شصت‌وهفتمین نسخه توپ طلا شامگاه دوشنبه (۸عقرب)، در سالن تئاتر «دو شاتله» شهر پاریس برگزار شد و لیونل مسی توانست بالاتر از بازیکنانی همچون ارلینگ هالند و کیلیان امباپه قرار بگیرید و این جایزه معتبر دنیای فوتبال جهان را برای هشتمین بار دریافت کند.

مسی به واسطه درخشش با پیراهن تیم ملی آرجنتین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر توانست توپ طلای ۲۰۲۳ را از آن خود کند. فوق ستاره منچسترسیتی در سطح باشگاهی توانست به سه‌گانه تاریخی به‌ همراه سیتیزن‌ها دست یابد.

مسی در فصل ۲۳-۲۰۲۲ با ثبت ۲۲ گل و ۲۰ پاس گل در ۴۴ بازی در آرجنتین و پاری‌سن‌ژرمن توانست معتبرترین جایزه فوتبال جهان را به‌دست بیاورد.

دستاوردهای فوق‌ستاره ۳۶ ساله فوتبال جهان، می‌توان به قهرمانی آرجنتین در جام جهانی و لیگ و سوپر‌جام فرانسه به همراه پاری‌سن‌ژرمن اشاره کرد.

دیوید بکام اسطوره انگلیسی و مالک باشگاه اینترمیامی این جایزه را به مسی اهدا کرد.

لیونل مسی در این مراسم گفت: «هیچ شکی ندارم که ارلینگ هالند در سال‌های آینده برنده توپ طلا خواهد شد.»

عنوان بهترین فوتبالیست زن به آیتانا بونماتی، فوق ستاره اسپانیایی بارسلونا رسید. او به همراه اسپانیا قهرمان جام جهانی ۲۰۲۳ زنان و با پیراهن بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

ارلینگ هالند، مهاجم نروژی منچستر‌سیتی که مدعی کسب توپ طلا هم بود، جایزه بهترین گلزن فوتبال جهان را از آن خود کرد. هالند در ۵۳ بازی آمار ۵۲ گل زده را از خود به‌ ثبت رسانده بود.

جود بلینگهام، هافبک انگلیسی باشگاه رئال مادرید، در ابتدای این مراسم جایزه «کوپا» که هر ساله به بهترین بازیکن جوان فوتبال جهان تقدیم می‌شود را تصاحب کرد.

جایزه لئو یاشین، به‌عنوان بهترین گول‌کیپر سال نیز به امیلیانو مارتینز، ملی‌پوش آرجنتینی آستون‌ویلا تعلق گرفت.

جایزه جدید «فرانس فوتبال» که با نام «داکتر سوکراتس»، اسطوره فوتبال برازیل نامگذاری شده و برای دومین سال متوالی به بازیکنی که در زمینه‌های اجتماعی فعالیت دارد، اهدا می‌شود، به وینیسیوس جونیور، فوق‌ ستاره برازیلی رئال مادرید تعلق گرفت.

قابل یادآوری است که لیونل مسی، در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ هم برنده توپ طلا شده بود.

هیچ کسی بیش از پنج بار برنده توپ طلا نشده است. کریستیانو رونالدو، پنج مرتبه توپ طلا را به دست آورده است.

Continue Reading

International Sports

مانچینی: هدف عربستان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا پس از ۲۷ سال است

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۷, ۱۴۰۲)

سرمربی ایتالیایی تیم ملی عربستان باور دارد که با تلاش مستمر می‌توانند پس از مدت‌ها فاتح جام ملت‌های آسیا شوند.

روبرتو مانچینی پس از تصمیمی غیرمنتظره‌ مبنی بر کناره‌گیری از تیم ملی ایتالیا، با دستمز‌‌دی بیش از ۲۵ میلیون دالر در سال به عنوان سرمربی جدید تیم ملی عربستان معرفی شد.

عربستان که در جام جهانی سال گذشته در قطر موفق شد آرجنتاین، قهرمان نهایی این رقابت‌ها را شکست دهد، از زمانی که هروه رنار هدایت تیم زنان فرانسه را پذیرفت، بدون مربی بوده است.

سرمربی سابق ایتالیا خواسته خود را ارتقای سطح این تیم در آسیا بیان کرد و با تشریح برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت خود افزود که بازیکنان را برای قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های آسیا ارزیابی خواهد کرد.

مانچینی در بیانیه خود می‌گوید که:«هدف ما قهرمانی در جام ملت‌های آسیا پس از ۲۷ سال است. پیش از آن می‌خواهیم که چهار بازی دوستانه و دو بازی مقدماتی جام جهانی انجام دهیم و پس از آن تمرینات ۲۰ روزه برای آماده‌سازی برای جام ملت‌های آسیا داشته باشیم. من جادوگر نیستم، استعدادهای فوق‌العاده‌ای داریم و با کار مستمر به اهداف ما می‌رسیم. ما بازیکنان خوبی داریم، مربی قبلی کار بزرگی انجام داد و در آینده باید حرف‌هایمان را در زمین به واقعیت تبدیل کنیم.»

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!