اخبار ساحوی

بارک اوباما: پاکستان باید در خاک شان در برابر گروهای هراس افگن جدیت نشان دهد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

درهمین حال پاکستان ادعا کرده است که حمله اخیر به دانشگاه پاچاخان از خاک افغانستان کنترول شده است.

 مقام ها در حکومت افغانستان این اظهارت مقام های پاکستانی را بی اساس خوانده می گویند افغانستان خود در مبارزه با هراس افگنان قرار دارد و به هیچ گروهی اجازه نمی دهد که از خاک افغانستان علیه کشوردیگری استفاده کند.

بارک اوباما رییس جمهور امریکا گفته است پاکستان نیاز دارد که برای محو گروه های هراس افگن که در خاک ان کشور حضور دارند اقدامات جدی انجام دهد.

رییس جمهور امریکابارک اوباما میگوید: “پاکستان فرصت دارد تا نشان بدهد که در زمینه سلب مشروعیت، سرکوب و از بین بردن شبکه های تروریستی جدی است، نباید در برابر مراکز امن هراس افگنان از صبر کار گرفته شود. و گروهای تروریستی را باید به میز عدالت کشاند.”

این درحالیست که هفته پیش دانشگاه پاچاخان در چارسده پاکستان مورد حمله قرار گرفت در این رویداد نزدیک به ۲۵تن کشته شده و حدود ۵۰نفر دیگر زخمی شده اند به دنبال این رویداد پاکستان ادعا کرد که این حمله از خاک افغانستان کنترول شده است. نواز شریف نخست وزیر پاکستان گفته است افغانستان و پاکستان توافق کرده اند که از قلمرو آنان علیه یکدیگر استفاده نمی کنند.

نخست وزیر پاکستاننواز شریف میگوید: “به گونه بنیادی با افغانستان به توافق رسیده بودیم که از خاک یکدیگر علیه یک دیگر استفاده نمی کنیم پاکستان پابند این توافق است. با انکه افغانستان هم تخطی نمی کند اما برخی از عناصر در افغانستان است که به گونه خود سرانه این چنین حملات راانجام میدهند که باید جلو ان گرفته شود.” اما حکومت افغانستان ادعای مقام های پاکستانی را بی اساس میخوانند.

معاون سخنگوی رییس جمهور ظفر هاشمی میگوید:” هیچ وقت به هیچ گروه اجازه نمی دهیم که علیه کشوری دیگر استفاده نماید ما همواره به خاطر محو پدیده تروریزم همکاری کشورهای همسایه، منطقه و جهان را خواسته ایم ما در خط مقدم جنگ ضد دهشت افگنی قرار داریم وخواستار همکاری حمایت همه جانبه همه استیم بناء این اظهار را رد میکنم.”

امریکا بار بار از موجودیت مراکز هراس افگنانه و فعالیت های آنان در پاکستان یاد کرده و آن را به شدت انتقاد کرده است نیروهای ویژه امریکا در سال ۲۰۱۱رهبر شبکه القاعده را نیز در ابیت آباد در نزدیکی اسلام آباد به قتل رساندند.

گزارش از عبدالعزیز کریمی

Trending

خروج از نسخه موبایل