Connect with us

رویداد های اخیر

بازداشت سه سناتور به اتهام رشوت ستانی در بلخ

منتشر شده

در

(Last Updated On: جدی ۸, ۱۳۹۹)

سه عضو مجلس سنا به اتهام رشوت ستانی در بلخ بازداشت شده اند.

اعضای هیات ضد فساد مجلس سنا که برای بررسی کمرگات یا ادارات عوایدی به بلخ رفته بودند، حین گرفتن ۴۰ هزار دالر امریکای رشوت در اقدام مشترک ریاست امنیت ملی و دادستانی کل بازداشت شدند.

در اعلامیه مشترک دادستانی کل و امنیت ملی آمده است: ” منسوبین ریاست عمومی امنیت ملی و نماینده‌ی لوی څارنوالی بر اساس اطلاعات کشفی در یک عملیات مشترک، به ‌روز یکشنبه ۷ جدی سه تن از اعضای (سناتوران) مشرانو ‌جرگه‌را به اتهام اخذ چهل‌هزار دالر امریکایی رشوت؛ بگونه باالفعل بازداشت نمودند.”

در همین حال فرهاد عظیمی والی بلخ می گوید که سه عضو مجلس سنا در نخست مبلغ بیشتر را برای رشوت پشنهاد کرده بودند که پس از آن به مقدار کمتر رضایت کرده اند.

مجلس سنا تا کنون در این مورد واکنش نشان نداده است، اما دیدبان شفافیت افغانستان با تاکید بر این که اعضای پارلمان افغانستان بار ها به فساد اداری متهم شده اند می گوید که نهاد های عدلی و قضایی افغانستان باید بی طرفانه به این پرونده ها رسیدگی کند.

هرچند بحث فساد در حکومت افغاستان تازگی ندارد؛ اما این نخستین باری است که سه عضو مجلس سنا به اتهام رشوت ستانی بازداشت میشوند.

رویداد های اخیر

IEA urges World Bank to resume work on 7,000 incomplete projects

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۱, ۱۴۰۳)

Officials at the Ministry of Rural Rehabilitation and Development (MRRD) say 7,000 incomplete projects of the World Bank are at risk of destruction in Afghanistan. They call on the World Bank to resume the work of these projects.

According to them, discussions have been held with the World Bank about these projects, but there has been no result yet.

“7,000 incomplete projects are being destroyed, and if the work is not started, these projects will be destroyed. We ask the World Bank to resume the work of these projects as soon as possible,” said Noorul Hadi Adel, the spokesperson of MRRD.

Meanwhile, members of the private sector also ask international institutions to resume their work in Afghanistan.

According to the officials of this sector, with the start of these projects, job opportunities will be provided for thousands of people in the country.

“These projects create employment for our people and the country will grow a lot,” said Mirwais Hajizadeh, a member of the private sector.

However, economic experts stated if the work of these projects does not start soon, they will be destroyed and the investments made in them will be wasted.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ده نفر از اثر سیلاب‌ها در هلمند جان باخته اند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۱, ۱۴۰۳)

مسوولان محلی هلمند می‌گویند که ده نفر از اثر سیلاب‌ها در یک هفته اخیر در این ولایت جان باخته و شش تن دیگر زخمی شده اند.

به گفته مسوولان، از این میان هفت تن اعضای یک خانواده بودند که شب گذشته (پنجشنبه) در ولسوالی کجکی جان باختند.

شیر محمد وحدت، آمر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ هلمند می‌گوید: «اکثر مردم از ساحات آسیب پذیر به ساحات بلند و کوه‌ها بالا شدند که الحمد لله آمار تلفات پایین است. تیم‌های امداد رسان و نیروهای امنیتی برای کمک به مردم محل فرستاده شده اند.»

گفته می‌شود که سیستم مخابراتی هم از اثر جاری شدن سیلاب‌ها در ولسوالی کجکی مختل شده است. سیلاب‌ها هزاران جریب زمین زراعتی را نیز تخریب کرده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

رئیس یوناما با وزیر خارجه هند دیدار و در مورد مسایل افغانستان گفتگو کرد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۱, ۱۴۰۳)

روزا اوتونبایوا، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان با سوبرامنیم جی شنکر، وزیر امور خارجه هند در دهلی نو دیدار و در مورد مسایل مربوط به افغانستان بحث و گفتگو کرده است.

دفتر یوناما در کابل با نشر خبرنامه‌ای گفته است که اوتونبایوا در این ملاقات از مساعدت‌های بشردوستانه هند با مردم افغانستان قدردانی نموده و نقش آن کشور را در مورد همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی برای رسیدگی به چالش‌های موجود در افغانستان مهم دانسته است.

وزیر خارجه‌ هند نیز در حساب ایکس خود درباره این دیدار نوشته است که دو طرف در مورد وضعیت جاری در افغانستان بحث و گفتگو کرده اند.

جی شنکر افزوده که هند گندم، ادویه ضد آفات زراعتی و لوازم مکتب را برای افغانستان فراهم کرده است.

پیش از این نماینده ویژه هند برای افغانستان در سفرش به کابل گفته بود که دهلی نو می‌خواهد روابط سیاسی و اقتصادی‌اش با افغانستان را گسترش بدهد.

در سال های پسین هند یکی از بزرگترین کشورهای کمک کننده به افغانستان بوده اما پس از تحول سیاسی کمک‌های این کشور تنها به مسایل بشری محدود شده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!