اخبار ساحوی

بازداشت چندین عضو داعش که از طریق فیسبوک به این گروه پیوسته بودند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شماری از اعضای بازداشت شدۀ گروه داعش در ولایت ننگرهار میگویند، که از طریق صفحۀ اجتماعی فیسبوک به این گروه جذب شده اند.

زبیر احمد جوان ۱۸ ساله و دانش آموز صنف دوازدهم در ولایت مرزی کنر است که تنها دو ماه به فراغت اش از مکتب باقی مانده است.

وی میگوید، فضای تبلیغاتی داعش در فیسبوک چنان گرم بوده است که او را وادار به پیوستن به این ګروه کرده.

زبیر میگوید، داعش نظام اش را بر جنگجویان اش با زور میقبولاند و قرار بود از سوی این گروه برای فراگیری آموزش های هراس افگنی به پاکستان برده شود.

“در فیسبوک فضای تبلیغاتی داعش بسیار گرم بود، از همان طرف تشویق برای پیوستن به این گروه شدم، داعشیان در فیسبوک صفحات متفاوتی دارند.”

فضل احمد، باشندۀ منطقۀ کوته سنگی شهر کابل میگوید، همانند بیشتر اعضای گروه داعش از سوی دوستانش تشویق به پیوستن به این گروه شده.

پنج عضو بازداشتی دیگر گروه داعش میگویند، افغانهای زیادی در کنار جنگجویان خارجی برای داعش در افغانستان میجنگند و بارها شاهد لت کوب جنگجویان به دست فرماندهان شان بوده اند.

فضل احمد میگوید، “من میخواستم مکتب بخوانم، اما هنگامی که نشد تصمیم به پیوستن به داعش گرفتم، دوستانم گفتند به جلال آباد برویم، من هم قبول کردم.”

در همین حال داستان نبی گل، عضو دیگر گروه داعش متفاوت تر از است.

پدر وی در رمضان سال گذشته خود را در نزدیکی در ورودی ولسوالی کوت ننگرهار انتحار کرد و جان شماری زیادی از غیر نظامیان را گرفت اما خودش از سوی داعشیان مامور به جاسازی ماین های کنار جاده ای شده بود، که از سوی نظامیان افغان بازداشت شد.

نبرد سخت با داعش برای نابودی این گروه در ننگرهار ادامه دارد، داعشیان در خانه ها جا گرفته اند اما نظامیان با کمبود نیرو روبرو اند.

کمتر از ۲۰ سرباز خط مقدم جبهه را نگهداری کرده و بدون پیشروی تنها از خط ها حافظت میکنند.

روف، سرباز ارتش میگوید، “در تمام خانه ها داعشیان جا گرفته اند، اما ما تا اینجا رسیدیم و انشالله داعش را از بین خواهیم بود چرا که راه فرار ندارند.”

جنگجویان داعش در خانه ها جابجا هستند و از چندی بدینسو در درگیری سختی با نیروهای امنیتی افغان قرار دارند.

نیروهای امنیتی بدین باور اند، که داعش در این روستاها مراکز دارند و تلاش میکنند که هرچه زودتر در عملیات شاهین ۲۵ بتوانند ضربات کوبندۀ را به داعشیان وارد کنند.

گزارشگر: فواد ناصری

Trending

خروج از نسخه موبایل