رویداد های اخیر

بازدید سه گردشگر رکاب زن خارجی از ولایت هرات

Published

on

(Last Updated On: اسد ۱۰, ۱۴۰۲)

سه گردشگر خارجی طی روزهای اخیر هزاران کیلومتر را رکاب زدند و بخاطر بازدید از جاذبه‌های توریستی هرات به این ولایت رسیده اند.

این گردشگران می‌خواهند اینگونه بیشتر ولایت‌های کشور را رکاب بزنند. این گردشگران که از کشورهای اروپایی آمده اند مسیرکشورهای مختلف را با بایسکل طی نموده حالا به افغانستان رسیده اند، آنها هدف سفر خود را بازدید از جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تاریخی افغانستان عنوان می‌کنند.

مارکو، شهروند آلمان است و مسیر طولانی را بخاطر آمدن به افغانستان رکاب زده است، او تازه به هرات رسیده و می‌خواهد از تمام جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی این ولایت دیدن کند، این گردشگر آلمانی برای اولین بار است که به افغانستان سفر می‌کند.

مارکو، گردشگر آلمانی می‌گوید که:«من از میزبانی گرم مردم واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم و بعضی چیزها اینجا خاص است، اروپایی‌ها از وضعیت اینجا خیلی شکایت می‌کنند، درحالیکه مردم اینجا لبخند می‌زنند و تلاش می‌کنند که به بهترین نحو ممکن زندگی کنند.»

نیکلا، گردشگر دیگر یکسال پیش سفرش را با بایسکل از ایتالیا شروع کرده است، او مسلمان است و طی این مدت از ۱۷ کشور بازدید نموده و حالا به افغانستان رسیده است، نیکلا می‌گوید هدف سفر او بازدید از کشورهای اسلامی و آشنایی با رسم وعنعنات و فرهنگ مسلمانان می‌باشد، او امیدوار است که دیگر بساط جنگ و ناامنی برچیده شود تا کشورهای اسلامی به یک صلح پایدار برسند.

نیکلا، گردشگر ایتالیایی می‌گوید که:«آنگونه که من در بایسکل خود نوشته کرده ام السلام علیکم، آرزو دارم که صلح در تمام کشورهای اسلامی برقرار شود و بیشتر از این جنگ نباشد و علیه مسلمانان جنگ صورت نگیرد.»

میشیل، گردشگر دیگر و شهروند آلمان است که مسیر طولانی را برای بازدید از هرات رکاب زده است، او از شهرهای کابل و بلخ بازدید کرده و تلاش دارد تا به بیشتر ولایات افغانستان سفر کند. میشیل می‌گوید اینجا زندگی نوع دیگری است و دوست دارد فرهنگ‌های مختلف را ببیند.

میشیل، گردشگر آلمانی می‌گوید که:«من به افغانستان آمده ام تا اینکه زندگی واقعی، طبیعت واقعی و وضعیت کنونی افغانستان را از نزدیک ببینم، نه آن چیزیکه در روزنامه‌ها نشر می‌شود، من خوشحالم که زندگی واقعی را می‌بینم.»

با این حال ریاست اطلاعات وفرهنگ هرات می‌گوید امسال حضور گردشگران خارجی در هرات پُررنگ است، شهروندان خارجی از کشورهای مختلف برای بازدید از جاذبه‌های توریستی هرات به این ولایت می‌آیند.

رحمت‌الله محمدی، آمر توریزم ریاست اطلاعات وفرهنگ هرات می‌گوید که:«امسال نسبت به سال گذشته حضور گردشگران در هرات بیشتر شده است و حتی دو هفته پیش گردشگران حضور داشتند که از کشور همسایه ایران آمده بودند و با دوچرخه آمده بودند که دوست داشتند تمام نقاط افغانستان را با دوچرخه سیاحت کنند.»

هرات شهر باستانی است که بیش از هفتصد آبده وساحه تاریخی دارد، مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های توریستی باعث جذب گردشگران داخلی وخارجی به این ولایت گردیده است. خیلی از گردشگران خارجی بخاطر بازدید از آبده‌های تاریخی به این ولایت می‌آیند.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل